קויתי: "דירות פארק צמרת יהיו זולות משמעותית מדר' הקריה"

(עדכון) - ב.ס.ר חתמה עם חבס על אופציה לרכישת קרקע למגדל בפארק צמרת ב-127 מ' ש' - עלות קרקע של כ-1.21 מיליון ש' לדירה ■ קויתי, מבעלי ב.ס.ר, ל"גלובס": "לופטים של 166 מ"ר יימכרו ב-3.2-3.5 מ' ש'"

קבוצות הרכישה ממשיכות לתכנן הקמת בניינים בפארק צמרת בתל אביב. קבוצת ב.ס.ר ישראל בבעלות נחשון קויתי וקלמן סופרין חתמה על הסכם אופציה עם קבוצת חבס לרכישת מגרש בן 7 דונם בפארק צמרת להקמת מגדל בן כ-28 קומות ובו 122 דירות. אם תמומש האופציה תשלם בסר סכום של 127 מיליון שקל בתוספת מע"מ, סכום המשקף עלות קרקע של כ-1.21 מיליון שקל לדירה (כולל מע"מ).

האופציה ניתנה לב.ס.ר או לקבוצת הרוכשים שבכוונתה לארגן עד ליום 13 בדצמבר 2009. אם האופציה תמומש, קבוצת חבס שהקימה בהצלחה את שני מגדלי YOO בפארק צמרת, תמכור לב.ס.ר את מגרש מספר 6 בשכונה, אחד מבין שני המגרשים שבבעלותה המלאה של חבס בשכונת פארק צמרת ותיוותר עם מגרש מספר 5 הסמוך.

נחשון קויתי, מבעלי ב.ס.ר, אמר ל"גלובס" כי פנה לחבס בעקבות ההצלחה של מגדל מנהטן בפארק צמרת של קבוצת הרכישה שארגנה ב.ס.ר, ואשר בנייתו הסתיימה והוא מאוכלס בימים אלה. "בהתחלה הרצל חבס נבהל מקבוצת רכישה, אבל הוא אמר שאם הרוכשת תהיה קבוצת רכישה אז ב.ס.ר, שהקימה את מנהטן עם חריגה תקציבית של 1.25% בלבד, היא הרוכשת הנכונה למגרש שיהיה צמוד לפרויקט שלו", אמר קויתי.

חזיתם של שני המגרשים שבבעלות חבס פונים מערבה לדרך נמיר, והתכנון שלהם למעשה מוכן (באמצעות האדריכל משה צור) לרבות היתרי בנייה הנמצאים כרגע בהליכים, כך שניתן לעלות על הקרקע בתוך חודשים.

לדברי קויתי, "הדירות יימכרו במחירים מאד אטרקטיביים של 3,200-4,200 דולר למ"ר, מחירים זולים משמעותית מפרויקט דרום הקריה. בין השאר יהיו במגדל לופטים של 166 מ"ר בתוספת מרפסת גן של 60 מ"ר במחיר של 3.2-3.5 מיליון שקל. המחירים בפארק צמרת עלו חזק ואני חושב שהשכונה הזו תהיה מצוינת", אמר בסר ביחס לירידת המחירים הניכרת המדווחת בשכונה.

קבוצת חבס, שהשלימה בחודשים האחרונים במהלך רכישה שנמשך מספר שנים, את חלקיהם של יתר בעלי הזכויות בשני המגרשים בפארק צמרת, תרשום רווח של 30 מיליון שקל עם מימוש האופציה. 70% מהסכום יינתן במעמד מימוש האופציה ו-30% תוך 60 יום נוספים.

עם השלמת העסקה, יוותר בבעלותה המלאה של קבוצת חבס מגרש בודד שעליו מיועדות להיבנות 129 יחידות מגורים יוקרתיות במגדל בן 30 קומות. אייל רגב, מנכ"ל חבס, מסר כי "הקבוצה מתכננת על המגרש שנותר בבעלותה פרויקט יוקרתי בדומה לרוטשילד 1 ול-YOO תל אביב שיימכר במחירים אחרים לגמרי וגבוהים מהאלטרנטיבות המוצעות כיום בתל אביב. אנו בטוחים שבסר יסיימו את השיווק במגרש שהם רוכשים במהרה, והמוצרים שיוצעו הם אחרים לגמרי".

השיווק של המגדל החדש של חבס צפוי להתחיל בחודשים הקרובים. מסירת 300 הדירות במגדלי YOO צפויה להסתיים במחצית הראשונה של 2010.