כן פייט לוקחת את תרופת הדגל שלה לניסוי שלב III בארה"ב

החברה תבחן את יעילות ה-CF101 בטיפול במחלת העור פסוריאזיס ■ אם תקבל את אישור ה-FDA - היא תוכל לשווק את התרופה

כ-3 שבועות לאחר שהודיעה על ההצלחה בשלב השני של ניסוי קליני מבוקר בתרופה שפיתחה לטיפול במחלת העור פסוריאזיס, מדווחת היום חברת כן פייט ביופרמה כי היא לוקחת את התרופה לשלב III בניסוי לטיפול במחלה. מדובר, כמובן, בתרופה ה-CF101, תרופת הדגל של כן פייט. מדובר בשלב האחרון בתהליך הפיתוח של התרופה, ואם הוא יסתיים בהצלחה - היא תוכל לקבל אישור לשיווק התרופה.

במסגרת שלב II בניסוי התברר כי ה-CF101 יעילה במינון של 2 מ"ג בקרב חולי פסוריאזיס, והתוצאות במינון זה היו בעלות משמעות סטטיסטית מובהקת הגבוהה ביותר מבין 3 המינונים שנבדקו בניסוי. לפני שתתחיל בשלב השלישי, כן פייט צריכה לעבור מספר משוכות רגולטוריות, הכוללות הגשת בקשה רשמית ל-FDA. החברה מעריכה כי עד לקבלת האישורים הנדרשים יעברו מספר חודשים ולאחר אישורים היא תגייס חולים שישתתפו בניסוי.

"תרופת ה-CF101 הינה ייחודית בתחום הפסוריאזיס, שכן היא תרופה אשר ניתנת ככדור במתן דרך הפה, והמתאפיינת בפרופיל בטיחות מרשים וביעילות", אמרה פרופ' פנינה פישמן, מנכ"ל כן פייט. "המעבר לשלב III והאחרון של הפיתוח הינו צעד משמעותי ביותר עבור החברה ואנו שבעי רצון וגאים על כך שהגענו תוך זמן כה קצר להישגים משמעותיים בתרופה זו, שעשויה להקל על חייהם של מיליוני חולים ברחבי העולם".

פסוריאזיס הינה מחלת עור המופיעה בקרב 2%-3% מהאוכלוסייה. גודל השוק למחלה זו נאמד כיום בכ-3.5 מיליארד דולר בשנה. שוק הפסוריאזיס מורכב בעיקרו מתרופות ביולוגיות, אשר עלות הטיפול בהן גבוהה, ובצד היעילות, הן מלוות בתופעות לוואי האופייניות לתרופות מסוג זה. לעומת זאת, תרופת ה-CF101 נוסתה עד כה ביותר מ-650 מטופלים ונמצאה כבעלת פרופיל בטיחותי מרבי. נזכיר, כי כן פייט בוחנת גם את פיתוח ה-CF101 לטיפול בסינדרום העין היבשה, שוק ששוויו מוערך במיליארדי דולרים.