נובל החלה סקר סייסמי: "ייתכן שנמצא מבנים גדולים מ'תמר'"

עלות הסקר הסייסמי 3D הנ"ל, עיבוד הנתונים והעבודות הנלוות שיבוצעו בשנת 2009 הינה כ-21 מיליון דולר ■ הסקר החל ב-26 בספט', יימשך 3 חודשים ויבוצע באמצעות הספינה הסייסמית Vanguard של חב' PGS

חברת חיפושי הנפט והגז הטבעי, נובל אנרג'י הודיעה לשותפותיה אבנר ודלק קידוחים שבשליטת דלק אנרגיה מקבוצת דלק של יצחק תשובה, כי החל ב-26 בספטמבר החלה לבצע את הסקר הסייסמי התלת מימדי (3D) באמצעות הספינה הסייסמית Vanguard של חברת PGS.

הסקר צפוי להמשך כשלושה חודשים ויכסה שטח של 3,319 קמ"ר ברשיונות "עמית", "רחל", "דוד", "חנה" ו-"ערן" שהינם רשיונות רציו-ים וכן ברשיונות "אלון A/B" ובשטחים סמוכים, וזאת על מנת לאפשר כיסוי טכני מלא של השטחים ברשיונות הנ"ל.

עלות הסקר הסייסמי 3D הנ"ל, עיבוד הנתונים והעבודות הנלוות שיבוצעו בשנת 2009 הינה כ-21 מיליון דולר.

שלב סקרים זה נועד לכסות פרוספקטים פוטנציאליים (Leads - מבנה או קבוצת מבנים שהם חלק ממיזמי החיפוש לקידוחים בהם ישנה עדות לסימני נפט או גז, אולם עדיין אין בהם את כל הנתונים הנחוצים ברמת הוודאות הדרושה).

למרות ההשקעה הגדולה הנדרשת, בדלק אנרגיה מסבירים כי מנהלי נובל אנרג'י, החברה המנהלת את פיתוח קידוח "תמר", ציינו כי "זוהו ברישיונות הנ"ל מספר פרוספקטים פוטנציאליים בגדלים שונים, העשויים בחלקם להיות גדולים ממבנה 'תמר'".

נציין כי ב-23 בספטמבר פרסמה דלק אנרגיה בעלת השליטה בדלק קידוחים ובאבנר, מקבוצת דלק , מצגת למשקיעים לקראת הנפקת אג"ח בהיקף של כ-100 מיליון שקל, סכום זה אינו משמעותי ביחס לעלות הפיתוח המוערכת של המאגר, הנאמדת בכ-2 מיליארד דולר. אולם, לאור פוטנציאל ההכנסות הגבוה מ"תמר", נראה כי בתוך זמן לא רב תרחיב דלק אנרגיה את הגיוס, והוא יגיע למאות מיליוני שקלים. לפי שטר הנאמנות שפרסמה דלק אנרגיה כבר ב-22 בספטמבר לקראת הגיוס, עומדת לה האפשרות לגייס סכום של עד 3 מיליארד שקל.