20 רוכשים ייאבקו על בניית קניון במתחם השוק הסיטונאי בת"א

ההצעות יוגשו לסיטיבנק עד 26 בנובמבר השנה ■ המכרז הנוכחי הוא רק לזכויות הבנייה של הקניון ו-13 המגדלים, אולם המוכרים מדגישים כי בכוונתם "לשקול בכל שלב הצעות הכוללות גם רכישה של שאר החלקים במתחם"

סיטיבנק, המנהל את מכרז השוק הסיטונאי מטעם עיריית ת"א וחברת השוק הסיטונאי, שלח היום מכתב לכ-20 רוכשים פוטנציאליים להגשת הצעות מחייבות לרכישת זכויות הבניה של הקניון ו-13 מגדלי המגורים הצמודים אליו במתחם זה. ההצעות יוגשו עד 26 בנובמבר השנה.

הקניון במתחם ייבנה על שטח של כ-32,000 מ"ר. יחד איתו, יוצעו למכירה כיחידה אחת 13 המגדלים, בני 12 קומות כל אחד שבהם יהיו 570 דירות יחידות בשטח כולל של כ-85,000 מ"ר.

הגשת ההצעות כרוכה בהפקדת פיקדון של 10 מיליון דולר.

מתחם השוק הסיטונאי משתרע על 55 דונמים שממוקמים על דרך מנחם בגין והחשמונאים. בפרויקט ייבנו גם ארבעה מגדלים בני 40 קומות שיכללו 1,200 דירות. לצד בית ספר יסודי וחטיבת ביניים, ייבנו במתחם גני ילדים, קאנטרי קלאב, מוזיאון ופארק על שטח של 14 דונם.

המכרז הנוכחי הוא רק לזכויות הבנייה של הקניון ו-13 מגדלי המגורים. עם זאת, צוין במכתב לרוכשים הפוטנציאליים, כי המוכרים זכאים לשקול בכל שלב הצעות הכוללות גם רכישה של שאר החלקים במתחם.

השוק הסיטונאי

מכרז הענק של השוק הסיטונאי נפתח שוב לאחרונה, לאחר שהוקפא בעיצומו של המשבר הכלכלי ובתחום הנדל"ן. ברשימה ראשונית של 16 החברות שהודיעו על כוונתן להשתתף במכרז מופיעות, בין השאר, גינדי השקעות הציבורית וגינדי החזקות הפרטית. מי שיתמודד במכרז יחד עם גינדי השקעות היא חברת יגאל ומשה גינדי.

גינדי השקעות, הנמצאת בשליטת מנור גינדי, אורי לוי ואייל פרידמן, בנו וחתניו של משה גינדי, מתכוונת למתג יחד עם החברה של האב משה והדוד יגאל את השוק הסיטונאי כשכונה החדשה והיוקרתית של מרכז תל אביב, ולהתמודד על מלוא הזכויות במתחם שמשתרע על כ-55 דונם.

"זה הרבה יותר טוב מדרום הקריה"

מנור גינדי העריך לאחרונה, בראיון ל"גלובס, כי "רמת המחירים תהיה בהתאם להתחממות השוק, אך המכרז יתחיל ממחיר נמוך יחסית בשל גודלו הכולל 300 אלף מ"ר שטחים עיליים לבנייה. דווקא בגלל גודלה של העסקה, ולהערכתי המחיר לכל המתחם לא יעבור את ה-500 מיליון דולר... יש כאן חיסרון לגודל עבור מרבית המתמודדים. אין הרבה גופים שיכולים לשלם 300 מיליון דולר, העסקה האחרונה בסדר גודל שכזה הייתה אולי בלאס וגאס".

השוק הסיטונאי

"מכה ניצחת לכיכר המדינה"

לגינדים יש תכניות גדולות גם לגבי הקונספט של המרכז המסחרי. בכוונת הקבוצה לעצב את המגדלים בשיתוף לואי ויטון וכי במרכז המסחרי מתוכננות חנויות של מותגי על כמו פראדה וג'יבנשי. לדברי גינדי "המרכז שלנו ייתן מכה ניצחת לכיכר המדינה".

ביוני 2009 שיתפו משה ויגאל גינדי פעולה עם בניו של יגאל בחברת גינדי החזקות כשזכו במכרז מינהל מקרקעי ישראל לפרויקט המשרדים בדרום הקריה להקמת שני מגדלים בני 30 קומות תמורת 170 מיליון שקל. בנוגע לשוק הסיטונאי אמר משה גינדי ל"גלובס", כי שם "ייבנה הפרויקט היוקרתי ביותר במדינת ישראל שיזכה למיתוג גבוה ולמחירי דירות גבוהים".