קבוצת העיר החדשה חתמה היום על רכישת מתחם אסותא

הכוונה לרכוש את המתחם בצפון תל אביב פורסמה לראשונה ב"גלובס" ■ העסקה התבצעה לפי שווי של 343 מיליון שקל ■ הקבוצה תבנה במקום מגדל יוקרתי בן 26 קומות

קבוצת העיר החדשה של דרור הלוי ורביב צולר הודיעה שחתמה היום על רכישת מתחם אסותא בצפון תל אביב לפי שוווי של 343 מיליון שקל. עניין המגעים בין קבוצת העיר החדשה מול בוימלגרין קפיטל וקבוצה בראשות חן למדן פורסם לראשונה ב"גלובס" לפני שלושה שבועות.

הקבוצה תבנה במקום מגדל יוקרתי בן 26 קומות ותשמר את אופיו הייחודי של המתחם. מאז רכישת הקרקע ניסתה בוימלגרין לשנות את התב"ע כך שתוכל לבנות מגדל בן 38 קומות מעל קומת הקרקע, כולל 200 יחידות דיור ו-500 מקומות חנייה. אולם במאי השנה ספגה הקבוצה מכה בשל מאבק ממושך והתנגדותם של התושבים המתגוררים בסמיכות. הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה קיצצה את גובה המגדל ל-26 קומות בלבד אבל לא קיבלה את בקשת התושבים להקטנת נפח הבנייה, והותירה את סך זכויות הבנייה על 19 אלף מ"ר (300% משטח מגרש המגורים נטו).

מתחם אסותא, בשטח של 8.5 דונם, נמצא בין הרחובות ז'בוטינסקי בצפו, יהושע בן נון במזרח, אמסטרדם בדרום וארבע ארצות במערב. קבוצת הרכישה העיר החדשה, בראשות הלוי וצולר, מתכוונת לבנות במתחם מגדל מגורים יוקרתי כשמרבית הדירות בו ישקיפו לים. הדירות במגדל ינועו בין 80 מ"ר לדירת שלושה חדרים ועד לדירות של מאות מ"ר ופנטהאוזים. הקבוצה תשמר שלושה מבנים במתחם ותסב אותם למגורים. המבנים לשימור יכללו 30 דירות גן ופנטהאוזים עם מרפסות וגינות גדולות. סך הכל יכלול המתחם כ-155 דירות בהיקף כולל של 24 אלף מ"ר למגורים.

הקבוצה מסרה כי פתיחת הרישום לפרויקט והחתימה על החוזים תחל בשבועות הקרובים וכי הקבוצה תביא לכך שמחירי הדירות בפרויקט יהיו נמוכים בכ-25% ממחירי השוק של דירות דומות.