"מערכת 'נט המשפט' מעלימה את שמות עוה"ד מהפרוטוקולים"

כך טוען ראש לשכת עוה"ד, יורי גיא-רון ■ בעקבות התלונה הורתה הנהלת בתי המשפט לחברה המפתחת את מערכת "נט המשפט" להוסיף לה רכיב שיציג דרך קבע במסמכים את שמות עורכי הדין של הצדדים שהופיעו בתיק

מערכת המחשוב החדשה של בתי המשפט, "נט המשפט", "מעלימה" את שמות עורכי הדין מפרוטוקולים, החלטות ופסקי דין המופקים בבתי המשפט השונים שבהם פועלת המערכת. תלונה ברוח זו העביר בימים האחרונים ראש לשכת עורכי הדין, יורי גיא-רון, למנהל בתי המשפט, השופט משה גל.

בעקבות תלונתו הורתה הנהלת בתי המשפט לחברה המפתחת עבורה את מערכת "נט המשפט" להוסיף לה רכיב שיציג דרך קבע במסמכים אלה את שמות עורכי הדין של הצדדים שהופיעו בתיק, אך יאפשר לשופטים להוסיף, לתקן או לגרוע בכל מסמך לפי שיקול-דעתם.

"כידוע, שמות עורכי הדין צוינו בעבר בפרוטוקולים, בהחלטות ובפסקי הדין כעניין שבשגרה", כתב בשבוע שעבר גיא-רון למנהל בתי המשפט. "הטמעת מערכת 'נט המשפט' הביאה באופן חד-צדדי וללא הודעה מוקדמת לשינוי המצב".

בעקבות פניות קודמות של הלשכה להנהלת בתי המשפט, נמסר בתגובה מצדה כי "להזכירכם, כי גם במערכת הישנה הקלדנית היתה מקלידה את פרטי עורכי הדין".

בפגישה שהתקיימה בין נציגי הלשכה לאנשי הנהלת בתי המשפט בעניין זה לפני כחודש, אמרה השופטת בדימוס מיכאלה שידלובסקי-אור כי הבעיה נובעת מכך שבמערכת החדשה עורכי הדין משויכים ל"משפחות", והצגת שמותיהם על פרוטוקולים ופסקי דין עלולה לגרום למצב שבו יתפרסמו שמות עורכי הדין גם לאחר שעזבו את "משפחתם", דהיינו עברו בין משרדים שונים.

"בכל יום שעובר", התריע ראש הלשכה במכתבו, "מתפרסמים באינטרנט, בתוכנות המידע המשפטיות ובעיתונות מאות מסמכים ללא שמות באי-וח הצדדים".

בעקבות פנייתו החליטה הנהלת בתי המשפט לתקן את התוכנה החדשה, כך ששמות עורכי הדין יופיעו במסמכים כברירת מחדל. "מאחר שמדובר בשינוי מחשובי הדורש פיתוח של רכיב חדש במערכת 'נט המשפט'", כתב אתמול (ג') לגיא-רון עו"ד ברק לייזר, עוזרו של גל, "ביקשנו לקבל מאנשי המקצוע את המשמעויות לעניין לוחות הזמנים. עד אז נפנה לשופטים בבקשה להקפיד על ציון פרטי באי-כוח הצדדים על גבי מסמכי ההחלטה".