אורדע פרינט לביהמ"ש: אין הצדקה להטלת היטל היצף על ייבוא נייר חום

יבואנית הנייר עתרה נגד הממונה על היטלי הסחר בתמ"ת ונגד נייר חדרה ■ מבקשת לבטל את הערובה הזמנית שהוטלה על ייבוא מוצרי נייר חום מכלל מדינות אירופה

חברת אורדע פרינט, העוסקת בייצור אריזות קרטון ומייבאת נייר חום מאירופה, הגישה היום (ד') עתירה מינהלית, בטענה כי אין כל הצדקה להטלת היטל היצף על ייבוא נייר חום. העתירה הוגשה כנגד נייר חדרה וכנגד הממונה על היטלי הסחר במשרד התמ"ת, ראובן פסח.

באמצעות עו"ד גיל נדל ורותם וירניק טוענת אורדע פרינט, כי בשעה שהתלונה של נייר חדרה הוגשה כנגד ייבוא מספרד ומגרמניה, אין כל הצדקה להטיל היטל על ייבוא הנייר החום מכלל אירופה.

נזכיר כי נייר חדרה הגישה לפני מספר חודשים בקשה לממונה על היטלי סחר בתמ"ת להטיל היטל היצף על ייבוא הנייר החום, והממונה קיבל את הבקשה והטיל ערובה זמנית בשיעור של עשרות אירו לטון.

בעתירה טוענת אורדע כי מצב זה יפגע בכל יצרני הקרטון הגלי, שכן הדבר מייקר את חומר הגלם ושוחק את הרווח התפעולי. לטענת אורדע, היה על הממונה לשקול את מצבו של כלל המשק, כולל יצרני הקרטון הגלי - ולא רק את מצבה של חברת נייר חדרה.

אורדע צירפה לעתירה גם את דבריה של הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, שכתבה כי הטלת היטל תגרום לפגיעה קשה ומתגלגלת בצרכני נייר האריזה.