מנהלי הכספים בארה"ב אופטימים: צופים עלייה בהכנסות וגידול במספר העובדים

למרות האופטימיות, ההערכות הן שהתאוששות כלכלית בקנה מידה מלא לא תתחיל לפני 2010

ברבעון האחרון נרשמה עלייה חדה באמון של מנהלי הכספים בארה"ב בביצועים של החברות שלהם בעתיד הקרוב, למרות שרבים מהם מעריכים שהתאוששות כלכלית בקנה מידה מלא לא תתחיל לפני 2010.

הרווח הנקי של חברות אמריקניות צפוי לזנק ב-11% במהלך 12 החודשים הבאים. כך עולה מסקר שהקיף מנהלי כספים ראשיים ב-262 חברות, שערכו FEI, ארגון השדולה פייננשל אקזקוטיב אינטרנשיונל שמתמחה בפיננסים תאגידים, וברוך קולג' (Baruch College).

גידול בהכנסות

הנסקרים צפו גם גידול של 5.8% בהכנסות ב-12 החודשים הבאים. לראשונה בתקופה של יותר משנה העריכו הנסקרים שהתקציבים שלהם יגדלו ב-12 החודשים הבאים, במקביל לעלייה במספר העובדים שיישכרו. "לפני שנה בערך התחלנו לראות זהירות", אמר ל"פייננשל טיימס" ג'ון אליוט, דיקאן בית הספר לעסקים זיקלין בקולג' ברוך. "יש ביקוש שהצטבר, והוא צפוי לצאת החוצה".

סך הוצאות ההון צפויות לעלות ב-1.1%. העלויות של שירותי הבריאות צפויות לזנק ב-8.2% וההוצאות על טכנולוגיה יגדלו ב-7.2%. מנהלי הכספיים צפו גם עלייה של 1.7% במצבת כוח האדם בחברות שלהם.

מנהלי הכספים התבקשו לדרג את רמת האופטימיות שלהם לגבי כלכלת ארה"ב בסולם שנע מאפס למאה נקודות, והממוצע עמד על 54.2. זוהי הרמה הגבוהה ביותר שנרשמה בסקר הזה מאז מארס 2008, אך הרושם הוא שרבים ממנהלים הכספים ממשיכים לנקוט גישה זהירה.

קרוב ל-40% מהם העריכו כי במספר של אינדיקטורים כלכליים, כולל תשואות אג"ח, שיעור האבטלה בארה"ב והתמ"ג האמריקני, צפוי להירשם שיפור שיאותת על תחילתה של התאוששות במחצית הראשונה של 2010. 26% מהנסקרים אמרו שההתאוששות תתחיל רק לקראת סוף השנה הבאה וכ-10% טענו שההתאוששות כבר החלה.

ממשל אובמה החליש את התחזית

למרות השיפור הצפוי בתוצאות העסקיות, אמרו מרבית הנסקרים שהחודשים הראשונים של ממשל אובמה החלישו את התחזית שלהם לכלכלת ארה"ב. בראש רשימת הגורמים מעוררי החשש ניצבים הצמיחה והוצאות הצריכה.

מנהלי הכספים התבקשו לדרג את האופטימיות שלהם לגבי מעסיקיהם, והממוצע עמד על 64.1 - זינוק של 25% לעומת הסקר שנערך ביוני.