סיטיגרופ מוכר את חברת הברוקראז' שלו ביפן ב-8.7 מיליארד ד'

סומיטומו מיטסואי הוא הבנק היפני הראשון שרוכש חברת ברוקראז' ■ נשיא הקבוצה היפנית: "אני מקווה שרכישה זו תהפוך למודל חדש שמשלב בין הבנקאות ועסקי הברוקראז"

בנק סיטיגרופ השלים את מכירת חברת הברוקראז' שלו ביפן, Nikko, לקבוצת הבנקאות סומיטומו מיטסואי היפנית תמורת 8.7 מיליארד דולר. זאת כחלק ממאמצי הארגון מחדש של הבנק האמריקני לאחר ההפסדים הגדולים שספג בהשקעות מסוכנות.

במסגרת עסקת המזומנים והאג"ח שהיקפה כ-776 מיליארד ין (8.7 מיליארד דולר), יעברו כ-7,800 עובדים שעבדו ב-Nikko של סיטיגרופ לקבוצת סומיטומו מיטסו היפנית. הישות החדשה תיקרא בשם Nikko Cordial.

נציין כי סומיטומו מיטסואי הוא הבנק היפני הראשון שרוכש חברת ברוקראז' - דבר שמסמן הערכות מחודשת מהותית במגזר הפיננסי ביפן.

"אני מקווה שרכישה זו תהפוך למודל חדש שמשלב בין הבנקאות ועסקי הברוקראז", אמר נשיא הקבוצה היפנית, אוקו מאסיוקי, בטקס שנערך היום (ה') בטוקיו.

בנוסף, חתם סיטיגרופ על הסכם לשת"פ אסטרטגי עם קבוצת סומיטומו מיטסואי הפיננסית. "המטרה העיקרית שלנו מהסכם אסטרטגי זה הוא בניית מערכת יחסים ארוכת הטווח בין שווקים העולמיים של סיטיגרופ ובין ניקו לניירות ערך", מסר סיטיגרופ בהודעה רשמית.

נזכיר, כי סיטיגרופ קיבל סיוע כספי מהממשל האמריקני - בהיקף של 45 מיליארד דולר. הממשל גם הסכים לבטח נכסים בעייתיים של הבנק, בהיקף 300 מיליארד דולר. הממשל התחיל לאחרונה במכירת המניות שקיבל במסגרת תוכנית הסיוע.