מונו 43 שופטים חדשים, מרביתם לבתי משפט השלום ברחבי הארץ

בכך הצליחה הוועדה לבחירת שופטים לסגור את הפיגור הרב שנוצר בשנים האחרונות במינוי שופטים לתקנים פנויים, בשל המחלוקות שסבבו את עבודת הוועדה בתקופותיהם של שרי המשפטים הקודמים

מבצע מילוי התקנים הפנויים בבתי המשפט הגיע לסיומו: בישיבה מרתונית שהתקיימה אמש (ד') בחרה הוועדה לבחירת שופטים 43 שופטים חדשים, כמעט כולם לבתי משפט השלום ברחבי הארץ.

בכך הצליחה הוועדה לסגור את הפיגור הרב שנוצר בשנים האחרונות במינוי שופטים לתקנים פנויים, בשל המחלוקות שסבבו את עבודת הוועדה בתקופותיהם של שרי המשפטים הקודמים. אחרי מינוי 3 שופטים לעליון ועשרות שופטים חדשים למחוזי, הגיעה אתמול תורה של ערכאת השיפוט הנמוכה, ובכך הגיע מבצע המינויים לסיומו.

בין השופטים החדשים שמונו נמצא גם עו"ד רמי חיימוביץ, לשעבר עוזרו המשפטי של שופט בית המשפט העליון מישאל חשין, ששימש בשנים האחרונות עוזר בכיר למבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס. חיימוביץ מונה לתפקיד שופט שלום במחוז מרכז; יחד עמו מונה גם עו"ד ישגב נקדימון, היועץ המשפטי של חברת החדשות של ערוץ 2, שכתב ספר חשוב בנושא ההגנה מן הצדק; וכן עו"ד מיכאל קרשן, שכיהן בשנים האחרונות כפרקליט במחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה.

השופטת תמר-בזק רפפורט מונתה לבית המשפט המחוזי בירושלים; לבית המשפט לענייני משפחה ברמת-גן מונו 3 שופטים; לשלום בתל-אביב מונו 10 שופטים; שני שופטים חדשים מונו לבית משפט לנוער במחוז דרום; שני שופטים מונו לבית משפט השלום באילת ו-6 למחוז דרום; 9 שופטים מונו לבית משפט השלום במחוז חיפה, ואחד לבית המשפט למשפחה; בין שני השופטים שמונו לבית המשפט למשפחה במחוז צפון נמצא גם עו"ד ארנון קימלמן. מינויו של קימלמן משך תשומת לב בוועדה בשל היותו חרדי, בוגר בהצטיינות של אוניברסיטת ניו-יורק ובעל הסמכה לרבנות.

לבית משפט השלום בירושלים מונו 3 שופטים חדשים; בנוסף מונו 4 שופטי תעבורה חדשים וכן שני "שופטים עמיתים", שהם שופטים בגמלאות הממשיכים לשפוט לתקופה קצובה עד גיל 75.

רשמת בית המשפט העליון גאולה לוין, לשעבר העוזרת המשפטית של אהרן ברק, לא זכתה למעמד של שופטת, ועניינה הוחזר לוועדת המשנה של הוועדה לבחירת שופטים.