העוזרת המשפטית של ביניש מועמדת לתפקיד רשמת ביהמ"ש העליון

בהודעת הוועדה לבחירת שופטים שפורסמה היום נכלל שמה של עו"ד דנה כהן-לקח, העוזרת המשפטית של דורית ביניש, כמועמדת לתפקיד רשמת ביהמ"ש העליון במקום השופט יגאל מרזל

כן השיגור היעיל ביותר לתפקיד שיפוטי במערכת בתי המשפט הוא, מתברר, תפקיד העוזר המשפטי הבכיר של נשיא בית המשפט העליון. רבים מעוזריו בעבר של הנשיא בדימוס אהרן ברק מכהנים או כיהנו בתפקידים שיפוטיים שונים. ביניהם גם השופט לשעבר בעז אוקון, שהתקדם לתפקיד שופט מחוזי ושימש גם כמנהל בתי המשפט; וכן השופט יגאל מרזל, ששימש עוזרו של ברק ורשם בית המשפט העליון, ובאחרונה זכה לקידום לבית המשפט המחוזי בירושלים.

כעת נוסף שם חדש לרשימה - עו"ד דנה כהן-לקח, העוזרת המשפטית של נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש. בהודעת הוועדה לבחירת שופטים שפורסמה היום (ג') נכלל שמה של כהן-לקח, המשמשת עוזרת משפטית לביניש מזה מספר שנים, כמועמדת לתפקיד רשמת בית המשפט העליון. כהן-לקח אמורה לתפוס את מקומו של מרזל, שעם קידומו למחוזי עוזב את תפקיד רשם העליון. לצדו מכהנת כיום כרשמת גאולה לוין, לשעבר העוזרת המשפטית של ברק.

לצד מועמדותה של כהן-לקח לתפקיד רשמת העליון, פירסמה היום הוועדה לבחירת שופטים שמות של מועמדים נוספים, כהשלמה לרשימות קודמות של מועמדים לבתי המשפט השונים, שפורסמו בחודשים האחרונים.

בין היתר מועמדים הרשמת דורית פיינשטיין לתפקיד שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב; הרשם יוחנן כהן והרשמת רחל בר"ג-הירשברג לבית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע; ושופטת השלום רבקה פרידמן-פלדמן מועמדת לקידום לבית המשפט המחוזי בירושלים.

במקביל תתכנס מחר (ד') הוועדה לבחירת שופטים, כדי לבחור עשרות שופטים חדשים לבתי משפט השלום. זה מספר שנים שהתקנים לבתי המשפט אינם מתמלאים, בשל הפיגור שנוצר בעבודת הוועדה לבחירת שופטים בקדנציות של שרי המשפטים הקודמים.

חסר נוסף בשופטי שלום נגרם עם המינויים הרבים לבתי המשפט המחוזיים, כמעט כולם של שופטי שלום. מינויים אלה בוצעו לפי החלטת הוועדה לבחירת שופטים מלפני כחודש ימים.

בעוד כשבועיים, אחרי חג הסוכות, יתקיים בבית הנשיא מעמד השבעתם של השופטים המחוזיים החדשים ביחד עם 3 המינויים לבית המשפט העליון של השופטים עוזי פוגלמן, ניל הנדל ויצחק עמית.