היום ייקבע גורלו של CIT - האם יצטרף לענקיות פושטות-הרגל?

מניית הבנק מאבדת היום עוד 7.44%, לאחר שצנחה אתמול ב-45% ■ רגע לפני שהבנק פונה להגנה בהליך של פשיטת-רגל, הוא ינסה להגיע להסדר חוב היום ■ שווי השוק של CIT מסתכם בכ-455 מיליון דולר

היום ייקבע גורלו של בנק CIT , המלווה הגדול ביותר בארה"ב לעסקים קטנים ובינוניים, שנקלע לקשיים מימוניים ותזרימיים. לאחר שלקוחותיו חוששים לכספם החלו למשוך בהמוניהם את הכספים המופקדים בו.

CIT עדיין מנסה להיחלץ מהגורל של ליהמן ברדרס. רגע לפני שהוא פונה להגנה מפשיטת רגל לפי צ'פטר 11. הבנק הכין תוכנית להעברת השליטה לבעלי האג"ח לקראת המועד האחרון להשגת הסדר חוב עם מחזיקי האג"ח היום (ה').

על פי ההסדר המתוכנן, CIT יציע למחזיקי האג"ח שלו את נתח השליטה בבנק בתמורה לצמצום 40% מחובותיו, המסתכמים ב-30 מיליארד דולר. במידה וההצעה תתקבל, האחזקות של בעלי המניות ימחקו והשליטה בבנק תועבר לידי מחזיקי האג"ח. אם CIT לא יצליח לגייס מספיק מחזיקי אג"ח לתמוך בתוכנית הרי שגוברת הסבירות שיגיע לפשיטת רגל.

האנליסטים בארה"ב מעריכים כי אם ראשי החברה לא יגיעו להבנות עם בעלי החוב, החברה עלולה להגיש בקשה להגנה מנושיו במסגרת הליך של פשיטת רגל, במה שעלולה להיחשב לקריסה החמישית בגודלה של בנק בארה"ב, אחרי קריסתו של ליהמן ברדרס, וושינגטון מיוצ'אל, וורלדקום, וג'נרל מוטורס.

כמו כן, סוכנות בלומברג דיווחה כי הבנק, שהוקם לפני 101 שנה, מנהל מגעים להשגת מימון מהבנקים סיטיגרופ וברקליס. כמו כן בעלי האג"ח של הבנק עשויים לספק 2 מיליארד דולר בהלוואות לקראת פקיעת המועד לבנייה מחדש של הבנק שנקבע להיום. כאמור, הבנק בודק גם אופציות אחרות.

מניית CIT ריכזה עניין רב במהלך הימים האחרונים לאור התקרבותו של המועד האחרון לבנייה מחדש של החברה שנקבע ל-1 באוקטובר. המניה זינקה אמש ב-32% ו-360 מיליון מניות של CIT החליפו ידיים בשל הערכות למיזוג אפשרי של הבנק עם גוף אחר. מניית הבנק נופלת היום בכ-7.5% ונסחרת ברמה של 1.11 דולר. המנייה איבדה מערכה כ-75% מאז תחילת השנה, כאשר רק אתמול צנחה ב-45%. שווי השוק של הבנק עומד היום על כ-455 מיליון דולר.

CIT מנסה כל הקיץ להימנע מפשיטת הרגל שהיא עקב ההפסדים הגבוהים שהוא ספגה והרביות הגובהות שהצטרכה לשלם על ההלוואות. CIT נשען בעבר על הלוואות לטווח קצר זולות כדי לממן את פעילותו - סוג זה של המימון נעלם בשיא משבר האשראי בשנה שעברה.

CIT קיבל בשנה שעברה סיוע בסך 2.3 מיליארד דולר מתוכנית הסיוע לנכסים בעיתיים (TARP). הוא קיבל עוד הלוואת חירום של 3 מיליארד דולר מברקליס בחודש יולי כדי להקל על עצמו את תזרים המזומנים.