ביקושים של 450 מיליון ש' להנפקת האג"ח של דלק אנרגיה

תכננה לגייס 100 מ' ש', אך הגדילה הגיוס לכ-300 מ' ש' ■ האג"ח אינן מדורגות, ומגובות בשעבוד על יחידות ההשתתפות של אבנר ודלק קידוחים ■ כפי שפורסם ב"גלובס", תוכנית הפיתוח לשדה "תמר" תאושר עד 2010

הבעת אמון של שוק ההון בקידוח "תמר": במכרז המוסדי של דלק מערכות אנרגיה שהתקיים היום (חמישי), נרשמו ביקושים גבוהים במיוחד של כ- 450 מיליון שקל לעומת 100 מיליון שקל שהחברה תכננה לגייס. בעקבות הביקושים הגדולים, הגדילה החברה את היקף הגיוס במכרז הציבורי לכ- 300 מיליון שקל.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", דלק אנרגיה החליטה לגייס מאות מיליוני שקלים כהיערכות למימון תוכנית הפיתוח של מאגר "תמר" הנאמדת בכ-2 מיליארד דולר. כפי שפורסם, השותפות בקידוח "תמר" אמורות לאשר את תוכנית הפיתוח הכוללת בתחילת 2010.

דלק מערכות אנרגיה, בניהולו של גדעון תדמור, היא בעלת השליטה בשותפויות המוגבלות דלק קידוחים (62%) ואבנר חיפושי נפט (38%), אשר מהוות שותפות מרכזיות בפרויקט ים תטיסמול חופי אשקלון ובתגליות הגז "תמר" ודלית". בנוסף לפעילות הפקת הגז בישראל, לחברה פעילות הפקה בינלאומית באמצעות חברות בנות, בעיקר בארה"ב ורוסיה.

איגרות החוב שהונפקו הן צמודות למדד, במח"מ של 4 שנים, כאשר החזרי הקרן יהיו בשנים 2012 (15%), 2013 (35%), 2014 (35%) ו-2015 (15%).

הביקושים הגבוהים במכרז המוסדי התקבלו על אף היעדר הדירוג של איגרות החוב המוצעות והמגבלות הרגולטוריות על היקפי ההזמנה של הגופים המוסדיים הנובעות מכך, וזאת לאור ייחודיות מבנה העסקה.

במסגרת העסקה התחייבה החברה לשעבד בשעבוד ראשון לטובת מחזיקי איגרות החוב יחידות השתתפות סחירות של אבנר ודלק קידוחים המוחזקות על ידה, בשיעור בטוחות לחוב של 130% על היקף ההנפקה בפועל. בשל התגליות האחרונות נסק שוויין של שותפויות הנפט אבנר ודלק קידוחים, לכמיליארד דולר כל אחת.

מנהליה של חברת נובל אנרג'י, הנסחרת בארה"ב (שווי שוק של כ- 11 מיליארד דולר) השותפה המנהלת של פרויקט ים תטיס ושל קידוחי תמר ודלית, הצהירו שהם פועלים מתוך שאיפה להתחיל לספק גז מהתגליות האחרונות עוד בשנת 2012.

גדעון תדמור, מנכ"ל דלק אנרגיה: "תוצאות ההנפקה מעידות על חוסנה הפיננסי של דלק אנרגיה, על אמון השוק בהמשך התוצאות החזקות של פרויקט ים תטיס וביכולתנו לפתח את פרויקט "תמר", אשר ייתן מענה לגידול בביקושי הגז הטבעי בישראל".

גבי לסט, יו"ר קבוצת דלק: "קבוצת דלק שמחה לראות כי שוק ההון מכיר בהצלחות של דלק אנרגיה ותרומתה לקבוצה, וכן מעריך היטב את המשמעות של תגליות "תמר" ו- "דלית" והשפעתן על משק האנרגיה בישראל והפוטנציאל הקיים בפעילויות הנוספות של החברה".

את ההנפקה הובילו מנורה מבטחים חיתום, אקסלנס חיתום, פועלים אי.בי.אי וכלל חיתום.