קיבל הארכה: CIT הבטיח לצמצם את החוב ב-5.7 מיליארד דולר

על פי הסדר האג"ח המתוכנן, CIT יבקש מבעלי האג"ח להחליף את החוב הקיים באג"ח שהונפקו זה עתה ■ ההצעה תקפה עד ה-29 לאוקטובר ■ אם הסדר החוב לא יצא אל הפועל הבנק יאלץ לפנות להגנה מפשיטת רגל לפי "צ'פטר 11"

בנק CIT המלווה הגדול ביותר בארה"ב לעסקים קטנים ובינוניים, הודיע אמש (ה') על כוונתו לצמצם את היקף החוב ב-5.7 מיליארד דולר כחלק מהמאמץ להימנע מקריסה, וכשהוא מקווה לחזור לרווחיות לאחר תשעה חודשים של הפסדים רצופים.

על פי הסדר החוב המתוכנן, CIT יבקש מבעלי האג"ח להחליף את החוב הקיים באג"ח שהונפקו זה עתה. הבנק מסר כי ההסדר לא יצא אל הפועל אלא אם כן הוא יביא לצמצום החוב של 5.7 מיליארד דולר "עם כוונה מוגדרת לצמצם את החובות בין השנים 2009 ל-2012".

CIT מבקש מבעלי האג"ח ונושים נוספים לאשר את התוכנית לארגון מחדש למקרה שהוא יאלץ לפנות להגנה מפשיטת רגל. CIT נקלע לקשיים מימוניים ותזרימיים. לאחר שלקוחותיו חוששים לכספם החלו למשוך בהמוניהם את הכספים המופקדים בו.

קיבל הארכה עד סוף אוטובר

CIT עדיין מנסה להיחלץ מהגורל של ליהמן ברדרס. רגע לפני שהוא פונה להגנה מפשיטת רגל לפי צ'פטר 11, CIT קיבל אתמול "הארכה" מנושיו וינסה להגיע להסדר עד סוף חודש אוקטובר. ההצעה תקפה עד ה-29 לאוקטובר.

ב"וול סטריט ג'ורנל" פורסם אתמול כי CIT יציע למחזיקי האג"ח שלו את נתח השליטה בבנק בתמורה לצמצום 40% מחובותיו, המסתכמים ב-30 מיליארד דולר. במידה וההצעה תתקבל, האחזקות של בעלי המניות ימחקו והשליטה בבנק תועבר לידי מחזיקי האג"ח. אם CIT לא יצליח לגייס מספיק מחזיקי אג"ח לתמוך בתוכנית הרי שגוברת הסבירות שיגיע לפשיטת רגל.

אנליסטים בארה"ב מעריכים כי אם ראשי החברה לא יגיעו להבנות עם בעלי החוב, החברה עלולה להגיש בקשה להגנה מנושיו במסגרת הליך של פשיטת רגל, במה שעלולה להיחשב לקריסה החמישית בגודלה של בנק בארה"ב, אחרי קריסתו של ליהמן ברדרס.