וויטני צופה כי עוד 1.5 טריליון ד' של אשראי יעלמו עד סוף 2010

"אולי רק חצי ממשבר האשראי נגמר" כתבה בטור דיעה ב"וול סטריט ג'ורנל" ■ יש לספק לבנקים הקטנים תמריצים על מנת שיגדילו וירחיבו את ההלוואות אותן הם נותנים לעסקים הקטנים

"אולי רק חצי ממשבר האשראי נגמר" כך אמרה הערב (ו') אנליסטית הבנקים מרדית' וויטני וציינה בטור דיעה ב"וול סטריט ג'ורנל" כי עסקים קטנים בארה"ב לא מקבלים גישה מספקת לאשראי והתופעה יוצרת השלכות הבאות לידי ביטוי בהקטנת הצריכה בארה"ב.

"בארה"ב בה מעסיקים העסקים הקטנים כ-50% מכוח העבודה ותורמים לתוצר המקומי הגולמי שלה כ-38%, ללא אפשרות גישה לאשראי לא יוכלו העסקים הקטנים לגדול, לא יוכלו להעסיק ולעיתים קרובות מדי יביא המחנק בסגירתו של העסק" כתבה.

לדעתה יש לספק לבנקים הקטנים תמריצים על מנת שיגדילו וירחיבו את ההלוואות אותן הם נותנים לעסקים הקטנים. "אני מאמינה כי אנו נמצאים רק בשלב ההתחלתי של המחצית השניה של מחזור האשראי, ואני צופה כי עוד 1.5 טריליון דולר של קווי אשראי יעלמו מהמערכת עד סוף שנת 2010".

וויטני זכורה כמי שחזתה בדיוק רב את מרבית הבעיות שאליהן נחשף המגזר הבנקאי בשנתיים האחרונות, עזבה את תפקידה כאנליסטית הבנקים של אופנהיימר בפברואר והקימה חברת יעוץ משלה הקרויה על שמה.