בכירי מלאנוקס חוזרים לרמות השכר של לפני החרפת המשבר

לאחר שקיצצו כ-15% משכרם בחודש פברואר, המנהלים הבכירים בחברת השבבים הישראלית יחזרו להרוויח כ-1.1 מיליון דולר בשנה

בשנה האחרונה, עקב החרפת המשבר הכלכלי שנגרמה לאחר קריסת ליהמן ברדרס, חברות רבות הידקו את החגורה. מלבד פיטורי עובדים וקיצוצים בכל מקום שרק ניתן, החברות קיצצו גם בשכר העובדים והמנהלים. אחת מהחברות הללו היא מלאנוקס , אשר שכר מנהליה קוצץ ב-15% בחודש פברואר האחרון. בקושי 7 חודשים עברו מאז, וכבר החברה החליטה להחזיר למנהליה את רמות השכר שהיו נהוגות ערב החרפת המשבר.

אמש, דקות ספורות לפני חצות, כאשר המשקיעים שקועים עמוק במנוחת סוף השבוע, דיווחה מלאנוקס לבורסה כי דירקטוריון החברה אישר חזרה לרמות השכר של לפני פברואר האחרון. בסך הכל תרוויח צמרת ההנהלה כ-1.1 מיליון דולר בשנה, לפני בונוסים.

המנכ"ל אייל ולדמן ירוויח 325 אלף דולר בשנה, סמנכ"ל הכספיים מייקל גריי ירוויח 230 אלף דולר בשנה, סמנכ"ל המכירות העולמי מארק סולצבאו ירוויח 220 אלף דולר, סמנכ"ל הטכנולוגיות מייקל קגן ישתכר 163 אלף דולר בשנה וסמנכ"ל התפעול וההנדסה שי כהן יהנה משכר שנתי של 166 אלף דולר.

אין ספק שהתמונה הכלכלית השתנתה מבחינתה של מלאנוקס. כאשר קיצצה בשכר הבכירים בפברואר, היה זה לאחר שסגרה את הרבעון הרביעי של 2008 עם ירידה של 13% במכירות ל-25 מיליון דולר - ירידה ראשונה בהכנסות בהיסטוריה של החברה. אך לפי הדו"חות הכספיים המעודכנים לרבעון השני של 2009 ניכר כי המיתון, מבחינתה של מלאנוקס, הגיע לסיומו: ההכנסות הסתכמו ב-25.2 מיליון דולר (עלייה של 11% בהשוואה לרבעון הראשון) והיא צופה הכנסות של כ-29 מיליון דולר ברבעון השלישי.

מלאנוקס מפתחת שבבים לתקשורת מהירה בין משאבי המחשוב הארגוניים, והיא מספקת שבבים וכרטיסים המשתלבים במתגים (Switches) ובשרתים הארגוניים, שמשמשים לשלושה יישומים ורטיקאליים: מחשוב עתיר ביצועים (HPC), מרכזי מידע ארגוניים (EDC) ומוצרי תקשורת (Embedded). מכירות החברה מתבססות בעיקר על טכנולוגיית האינפיניבנד, שמאפשרת תקשורת מהירה של עד 120 ג'יגה-בייט לשנייה. החברה מתמודדת כיום עם תחרות גוברת מצד יצרניות שבבי התקשורת מבוססת פרוטוקול האתרנט, כגון ברודקום, אינטל ומארוול, אך ולדמן מעריך כי פתרונות אלו יהפכו למיינסטרים רק ב-2010-2011, ומלאנוקס תוסיף להיות בין מובילות השוק.