חבילת הפרישה של מנכ"ל בנק אוף אמריקה נחשפת: 68.8 מ' ד'

הוא צבר את הסכום במהלך 40 שנות עבודתו בבנק ■ הטבות פנסיה בסך 53.2 מיליון דולר, פיצויים נדחים בסך 10.6 מיליון דולר, ו-305 אלף מניות מוגבלות של הבנק

מנכ"ל בנק אוף אמריקה, קנת' לואיס, אשר יפרוש מתפקידו בסוף השנה, יקבל חבילת פרישה בסך 68.8 מיליון דולר, לאחר שצבר את הסכום במהלך 40 שנות עבודתו בבנק.

חבילת הפרישה כוללת הטבות פנסיה בסך 53.2 מיליון דולר, פיצויים נדחים בסך 10.6 מיליון דולר, ו-305 אלף מניות מוגבלות של הבנק אותן יוכל לממש בשנים הקרובות בשווי של כ-5 מיליון דולר על בסיס המחיר הנוכחי של מניית בנק אוף אמריקה , כך דיווח בהנק בהודעה האחרונה לבורסה.

המשמעות היא פנסיה של 3.5 מיליון דולר לכל שנה לכל ימי חייו בעוד שמי שרכש את המניה כאשר הוא נכנס לחברה ב-2001 הפסיד קרוב למחצית מהשקעתו.

זוהי חבילת הפרישה של המנכ"ל היוצא אשר התמודד עם ביקורת חריפה לגבי הסכמתו לרכוש את בנק ההשקעות מריל לינץ' בעסקה שאורגנה על ידי הממשל וחשפה אותו להפסדים נוספים. בנק אוף אמריקה נאלץ לקבל סיוע ממשלתי בסך 45 מיליארד דולר בשנה האחרונה, בעקבות המשבר הפיננסי העולמי וההפסדים שספג עקב רכישת מריל לינץ'.

אף שהבנק הפסיק את מצנחי הזהב לפני שבע שנים, לואיס יכול להודות לתכנית פנסיה שנקבעה לפני שנים ותבטיח לו תגמולים נדיבים. סגן היו"ר ג'יימס הנס שפרש ב-2005 קיבל 2.7 מיליון דולר לשנה.