שרי האוצר של ה-G7 קוראים לסין לאפשר תיסוף מהיר של היואן

ההצהרה מהווה חזרה של הלחץ על הממשלה הסינית בעניין שער החליפין שלה, לאחר תקופה של שקט יחסי בחזית זו

שרי האוצר והנגידים של מדינות ה-G7 חזרו והדגישו היום (שבת) את מחויבותם ליציאה מתואמת של מדיניות התמריצים הפיסקליים, ולפיתוח המסגרת של צמיחה מאוזנת עליה הסכימו ראשי מדינות ה-G20 לפני שבוע בפיטסבורג בארה"ב. כמו כן, קראו שרי האוצר לסין לאפשר תיסוף מהיר יותר וחזק יותר של המטבע הסיני, זאת כדי לאפשר צמיחה מאוזנת יותר בסין ובעולם. הדברים נמסרו בתום פגישת שרי האוצר והנגידים שהתקיימה היום באיסטנבול, בו נערך הכינוס השנתי של קרן המטבע הבינלאומית.

ההצהרה של ה-G7 מהווה חזרה של הלחץ על הממשלה הסינית בעניין שער החליפין של הרנמינבי, המטבע הסיני, לאחר תקופה של שקט יחסי בחזית זו. למעשה, ההצהרה שפורסמו על ידי שרי האוצר והנגידים מרחיבה בעניין זה את ההצהרה שלמסרה בסוף פסגת פיטסבורג בשבוע שעבר.

גורם בכיר המקורב לקרן המטבע הבינלאומית אמר היום כי המינוח בו השתמשו ראשי ה-G20 נועד לאפשר לקדם את הלחץ על סין בעניין שער החליפין באופן שיהיה קביל מבחינה פוליטית על ממשלת סין. "כאשר מדברים אל איזון מחדש של המערכת הבינלאומית, הדבר רומז על מסגרת כוללת, אשר לא מיועדת רק לסין לבדה".

כמו בכל הודעה רשמית, ובכל הצהרה, המופיעה במהלך הכנס, גם ה-G7 הביע סיפוק מהתאוששות הגלובאלית, אך גם הם הזהירו מפני מה מכונה "הסכנה שבשאננות".

שרי האוצר והנגידים של ה-G7 חזרו על המחויבות שלהם להגיע לרפורמה עמוקה של הפיקוח על המערכת הפיננסית, ולחזק את המערכת על ידי בנייה של בסיס הון בעל איכות גבוהה, הקטנת של הסיכונים במוצרים הנסחרים מעבר לדלפק. הם גם הביעו תמיכה ברעיון של שינויים במערך התגמול למנהלים בכירים במערכת הבנקאית והפיננסית.