הסיפור מאחורי הביקור החשאי של נתניהו ברוסיה

בתחילת ספטמבר נעלם ראש הממשלה מלשכתו למשך מספר שעות ללא הסבר רשמי ■ כעת מפרסם עיתון הטיימס כי רה"מ שהה באותה עת ברוסיה ■ מטרת הפגישה לדברי העיתון: מסירת שמות של מדענים רוסים שסייעו לאירנים בפיתוח נשק גרעיני

מדוע נתניהו נסע לביקור חשאי ברוסיה? עכשיו התשובה: עיתון 'הטיימס' הבריטי דיווח אמש (שבת) כי ראש הממשלה הישראלי הגיע לקרמלין, בעת הביקור החשאי, כדי למסור רשימה של מדענים שישראל חושדת כי הם מסייעים לאירן לפתח נשק גרעיני.

"שמענו כי בנימין נתניהו הגיע עם רשימה והוכחות מוצקות על כך שרוסיה מסייעת לאירנים לפתח פצצת אטום", אמר בשבוע שעבר גורם המקורב לשר החוץ של רוסיה. על פי הדיווח, העביר נתניהו את הרשימה בעת ביקור חשאי במוסקווה, אליו הגיע במטוס פרטי יחד עם עוזי ארד, יועצו הביטחוני.

בישראל הכחישו כל הזמן את דבר הביקור וטענו כי נתניהו ביקר במתקן סודי בארץ. אך בדיווח ב'טיימס' נכתב כי למרות ההכחשות, התברר מאוחר יותר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד עם עמיתו הרוסי ולדימיר פוטין, ועם הנשיא דמיטרי מדבדב.

הסיפור סביב הנסיעה המסתורית החל בתחילת החודש שעבר לאחר שראש הממשלה נעדר מלשכתו למשך כמה שעות ללא הסבר. בהיעדר הסבר רשמי נפוצו שמועות אודות ביקור במתקן סודי בארץ. גרסה אחרת טענה שביקר במדינה ערבית.