הערכות: כונס מניות בזק של זאבי עשוי למכור עוד כ-5%

החסימה על מכירת המניות תסתיים בסוף החודש, ובשוק מצביעים על התעניינות מוגברת ■ גורם בשוק ל"גלובס": "לא תהיה לו בעיה למצוא קונים, בייחוד זרים. אני מקבל שיחות ממשקיעים אמריקנים שמתעניינים בה"

האם בלוק נוסף של מניות בזק עושה דרכו לבורסה? לאחר שבעלי השליטה FSBR הפיצו לפני כשבועיים כ-96 מיליון מניות למשקיעים זרים ומקומיים, בשוק מעריכים כי נוכח העוצמה שמפגינה מניית בזק ינצל שוב כונס הנכסים של המניות, עו"ד אלקס הרטמן, את ההזדמנות למכור בלוק נוסף של מניות, והפעם בשיעור של 4%-5%.

כזכור, בתחילת חודש אוגוסט הפיץ כונס הנכסים של זאבי, עו"ד אלקס הרטמן, 155 מיליון מניות בזק בהיקף 1.15 מיליארד שקל. זאבי החזיק אז בכ-17% ממניות בזק אך נכון להיום הוא מחזיק ב-11.47% מהון המניות אשר שוות כ-2.4 מיליארד שקל. על מניות אלו מוטלת חסימת מכירה שתגיע לסיומה בסוף החודש. ל"גלובס" נודע כי כמו אז, גם היום ישנה התעניינות מוגברת בשוק במניות בזק והמוכרים ממתינים להזדמנות למכור בלוק נוסף של מניות. על מכירת המניות אמונים, מלבד הרטמן, גם מאיר יעקובסון, לשעבר מנכ"ל נכסים מ.י המשמש כיועץ כלכלי למכירה, והדבר נעשה בשיתוף פעולה עם עורכי הדין של גד זאבי, אורי רוזנברג ודן הכהן.

"לא תהיה בעיה לזאבי למצוא קונים למניות בזק", אומר ל"גלובס" גורם בשוק המקורב לנושא. "בהתחלה היה חשש ממכירות בעלי העניין אבל היום כולם יודעים שהשוק סופג את המכירות הללו מהר מאוד כי משקיעים רואים בבזק השקעה אטרקטיבית. אני מקבל שיחות ממשקיעים אמריקנים שמתעניינים בה. במידה וזאבי ירצה למכור בלוק נוסף - יהיו מספיק ביקושים בשוק ובעיקר מהזרים, כיוון שהמקומיים הצטיידו די הצורך בהפצות הקודמות".

בשנה האחרונה זינקה מניית בזק ב-51% והיא נסחרת לפי שווי של כ-21 מיליארד שקל. מתחילת השנה קפצה החברה מדרגה ונראה כי החיסכון בשנים האחרונות בא לידי ביטוי בתוצאות הכספיות, מה שמסביר את ה"הייפ" סביב המניה. החברה הרוויח ברבעון השני 541 מיליון שקל ורמזה בדו"חות הכספיים שהחגיגה תימשך גם בהמשך השנה: "קבוצת בזק מעלה את התחזית שלה לשנת 2009 והיא צופה להשיג הכנסות, רווח נקי, ותזרים מזומנים מפעילות שוטפת גבוהים יותר מאלה של שנת 2008".

בנוסף, דירקטוריון החברה אימץ מדיניות חלוקת דיבידנד אגרסיבית, לפיה תחלק החברה לבעלי המניות את כל הרווחים שלה כדיבידנד מדי חצי שנה. הקבוצה הרוויחה במחצית הראשונה 1.14 מיליארד שקל. מכפיל הרווח של המניה עומד על 11.7 ובשוק מצפים לתשואת דיבידנד נאה של 10%, לעומת תשואה של כ-6% בממוצע בחברות תקשורת אחרות בעולם המערבי.