ישראל: על הפלסטינים למלא ההסכם כדי לקבל תדרים

זאת בעבור מפעיל סלולארי שני ■ במשרד התקשורת סבורים שהרשות לא הצליחה "לעשות סדר" בשטחיה וביחסיה עם המפעילים הקיימים, ובוחרת, במקום זאת, להטיל את האחריות על ישראל

משרד התקשורת דוחה על הסף את טענות הרשות הפלסטינית, לפיהן הוא לא מקיים את חלקו בהסכם בין הצדדים ולא מקצה תדרים לטובת מפעיל שני סלולרי ברשות. ל"גלובס" נודע, כי במשרד התקשורת סבורים שהרשות לא הצליחה "לעשות סדר" בשטחיה וביחסיה עם המפעילים הקיימים, ובוחרת, במקום זאת, להטיל את האחריות על ישראל בגין אי הקצאת תדרים לטובת המפעיל השני.

כפי שפורסם ב"גלובס", המפעיל הסלולארי השני ברשות, חברת וואטאניה, מאיימת שאם עד ה-15 באוקטובר היא לא תקבל תדרים לצורך הפעלת הרשת שהקימה, היא מתכוונת להחזיר את הרישיון לרשות ולדרוש ממנה בחזרה 400 מיליון דולר. וואטאניה השלימה כמעט לחלוטין את הקמת הרשת שלה בשטחי הרשות, אך היא טרם קיבלה את התדרים שהובטחו לה על-ידי הרשות, ולמעשה ללא התדרים - כל השקעתה יורדת לטמיון.

בתגובה לאיום של וואטאניה התלוננה הרשות אצל האמריקנים, אצל שליח האיחוד האירופאי למזרח התיכון, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר, וגם אצל משרד הביטחון ומשרד ראש הממשלה.

הפלסטינים, לדעת הגורמים הישראלים, מתקשים בהסדרת הספקטרום שלהם, בהתאם לדרישות ההסכם, עליו חתמו. ההסכם, שנחתם לפני כשנה, מציב אבני דרך לכל אחד מהצדדים, עד שהרשות תקבל תדרים, אותם היא אמורה להקצות, לפי בחירתה. ישראל טוענת שהיא אינה יכולה לעשות דבר בטרם הפלסטינים ימלאו את חלקם בהסכם.