מגדל תרכוש עד 1% מפרטנר בדיסקאונט של 6% למחיר השוק

ההערכות בשוק הן כי מגדל תשקיע בעסקה כ-70-80 מיליון שקל ■ לא מן הנמנע כי בן-דב יפעל להכנסת שותפים נוספים לפרטנר ■ האג"ח של סקיילקס קיבלו היום דירוג A3 ממידרוג משרד התקשורת בוחן את הסכמי המימון

קבוצת הביטוח והפיננסים מגדל מצטרפת לעסקת פרטנר ורוכשת מסקיילקס של אילן בן-דב מניות בהיקף של עד 1% מהחברה, בהיקף כספי של כ-70-80 מיליון שקל - כך על-פי הערכות בשוק ההון.

מחיר העסקה זהה לזה ששילמו בן-דב ולאומי פרטנרס תמורת החברה כאשר רכשו את השליטה בחברה באוגוסט - 67 שקל למניה (או 17.5 דולר למניה), בהתאם למחיר העסקה של בן-דב ולאומי בפרטנר באוגוסט האחרון.

כיום נסחרת מניית פרטנר ברמה של 71.4 שקל למניה, המשקף לחברה שווי שוק של כ-10.9 מיליארד שקל, כך שמגדל רוכשת את מניות פרטנר בדיסקאונט של כ-6%.

התלבטה זמן רב

שמה של מגדל הוזכר לא אחת כמי שעשויה להצטרף לעסקת הענק לרכישת השליטה בפרטנר על-ידי בן-דב. עם זאת, לאחר שרווחו ההערכות כי מגדל תצטרף לעסקה, באוגוסט, כאשר הושלמה העסקה, הסתבר כי מגדל לא הצטרפה אליה - החלטה שהשתנה כעת.

לא מן הנמנע שבן-דב יפעל להכנסת שותפים נוספים לפרטנר.

בן-דב רכש את השליטה בחברת הסלולר באמצעות חברת סקיילקס שבשליטתו, ובתמורה לכ-5.3 מיליארד שקל, סכום ששיקף לחברה שווי של מעל 10.3 מיליארד שקל. זמן קצר לאחר מכן הצטרף לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות הריאליות של בנק לאומי, ורכש 4.9% מהמניות פרטנר מידי בן-דב. בנק לאומי הוא המממן המרכזי של בן-דב בעסקה.