רוביני: "השווקים עלו יותר מדי, מוקדם מדי ומהר מדי"

להערכתו, שווקי המניות עלולים ליפול בחודשים הקרובים, כאשר ההאצה בקצב ההתאוששות הכלכלית תאכזב את המשקיעים ■ "ירידת השווקים עלולה לקרות כבר ברבעון הרביעי או ברבעון הראשון של השנה הבאה"

"השווקים עלו יותר מדי, מוקדם מדי ומהר מדי" אמר אמש באיסטנבול פרופ' נוריאל רוביני הנחשב כנביא הזעם של המשבר. להערכתו שווקי המניות והסחורות עלולים ליפול בחודשים הקרובים כאשר ההאצה בקצב ההתאוששות הכלכלית - תאכזב את המשקיעים.

"אני רואה סיכון של תיקון, במיוחד מאחר והשווקים מבינים כעת כי ההתאוששות אינה מהירה ובצורה של V, אלא יותר דומה ל-U. ירידת השווקים עלולה לקרות כבר ברבעון הרביעי או ברבעון הראשון של השנה הבאה".

דבריו באים על רקע הזינוק העולמי במהלך ששת החודשים האחרונים בשווקים לאחר שגברו העדויות לכך שהכלכלה מצליחה להתאושש מהמשבר החמור ביותר שפקד את העולם מאז שנות ה-30' של המאה הקודמת. מדד ה-S&P 500 זינק במהלך התקופה ביותר מ-50% מאז שנגע בשפל של 12 שנה בחודש מארס, שיעור עלייה דומה רשם גם המדד הפאן- אירופי Stoxx 600.

האופוריה בשווקים עומדת בניגוד לטון הזהיר שנשמע באיסטנבול בסוף השבוע כאשר ראשי מדינות ה-G7 אמרו בהתייחסת לצמיחה כי "היא נותרה שברירית".

"הכלכלה הריאלית עדיין בקושי התאוששה והשווקים כבר זינקו" אמר רוביני. אם קצב הצמיחה לא יגבר במהירות, "בסופו של דבר השווקים יגיעו ליישורת וירדו לערכים מוצדקים יותר. אני רואה פער הולך וגובר בין מה שקורה בשווקים לבין הפעילות החלשה של הכלכלה הריאלית".