הבעלות הקצרה אי-פעם במועדון כדורגל?

אחרי שבאוגוסט עברה פורטסמות' מידיו של סאשה גאידמק לסולימאן אל-פאחים, מועדון הכדורגל האנגלי עומד להירכש על-ידי המיליארדר הסעודי עלי אל-פרג' ■ הסיבה: אל-פאחים לא מצליח לגייס כסף עבור הקבוצה

כחודשיים בלבד לאחר שהושלמה עסקת העברת הבעלות של פורטסמות' מידיו של אלכסנדר גאידמק לסולימאן אל-פאחים, איש העסקים מדובאי, קבוצת הכדורגל האנגלית שוב בדרך להחליף ידיים. הפעם אל עלי אל-פרג', מיליארדר סעודי. הסיבה? פיטר סטורי, מנכ"ל המועדון, הודה אתמול (א') בראיון ל"Sky" כי "זו הדרך היחידה להצעיד קדימה את הקבוצה"

מאז שאל-פאחים נכנס לפורטסמות', הוא טרם הצליח לגייס את ההון הדרוש לתפעול השוטף של "פומפי", שנמצאת בחובות גדולים. ביום שישי האחרון אמר סטורי כי "לפחות 30% מ-50 מיליון הליש"ט שהבטיח אל-פאחים" חייבים להיכנס למועדון עד לאמצע אוקטובר, ובפורטסמות' לא בטוחים שזה אל-פאחים יכול לעמוד בכך. ביום רביעי השחקנים לא קיבלו את משכורתם השבועית, אך הלוואה מגשרת של 5 מיליון ליש"ט מאל-פרג' תבטיח שהם יקבלו אותה היום.

"אני אופטימי", הוסיף סטורי בנוגע לעסקה המתקרבת. "הבנתי שיש הסכם עקרוני בין אל-פאחים ואל-פרג', ועכשיו עורכי הדין מטפלים בזה. זה לא תהליך פשוט". על-פי המתוכנן, אל-פרג' ירכוש מאל-פאחים 90% מהשליטה בקבוצה, כאשר 10% הנותרים של אל-פאחים יאפשרו לו להישאר חבר הנהלה.

אל-פרג' כבר עבר בקיץ את מבחן הנאותות של הפרמיירליג, לאחר שהיה קרוב לרכוש את פורטסמות', אך בסופו של דבר הוקדם על-ידי אל-פאחים.