פורום המח"טים לבג"ץ: להגדיל את תקרת תשלומי הביטוח הלאומי על ימי מילואים

דורשים לבטל את הסעיף בחוק ההסדרים שהגדיל את תקרת התשלומים לביטוח לאומי, אך לא הגדיל במקביל את תקרת תשלומי הביטוח הלאומי בעבור ימי מילואים

פורום המח"טים, המג"דים והטייסים במילואים עתר לבג"ץ, בדרישה לבטל את הסעיף בחוק ההסדרים שהגדיל את תקרת התשלומים לביטוח לאומי, אך לא הגדיל במקביל את תקרת תשלומי הביטוח הלאומי בעבור ימי מילואים.

העתירה הוגשה נגד הכנסת, הממשלה, המוסד לביטוח לאומי ושרי האוצר, הרווחה, הביטחון וראש הממשלה.

לטענת עו"ד אייל נון, בא-כוחו של הפורום, "עד לתיקון לחוק הביטוח הלאומי היה מתאם בין תקרת התשלום של דמי הביטוח הלאומי לבין תקרת התגמול שזכאי היה איש מילואים בשירות פעיל לקבל. לעומת זאת, התגמול שישולם עבור ימי שירות המילואים הפעיל בשנים 2009-2010 לא השתנה, בעוד שדמי הביטוח הלאומי ישולמו על-פי תקרה גבוהה יותר. לכן, התגמול עבור ימי שירות המילואים הפעיל שישולם להם יהיה למעשה נמוך משמעותית".

לטענת העותרים, על המדינה נאסר להגדיל את הכנסותיה באמצעות הגדלת ההפרשות לביטוח הלאומי, מבלי להגדיל במקביל גם את התגמולים שהמוסד משלם.

לדבריהם, לאחר התיקון לחוק "נותק הקשר בין הכנסתם החייבת בדמי ביטוח לאומי של המשרתים בשירות מילואים פעיל, לבין תקרת השכר שעל-פיה חושב התגמול ששולם להם עבור אותם ימי שירות, והם ייפגעו פגיעה כפולה ומכופלת ביחס לכל אזרח ישראלי שהיקף דמי הביטוח הלאומי שהוא נדרש לשלם בשנים 2009-2010 יעלה".

בעתירה נטען כי "ככל הידוע, ועדת השרים לעניין מערך המילואים לא התכנסה אפילו לדיון בפגיעה הקשה באנשי המילואים הגלומה בתיקון החקיקה, ולא ידוע אפילו אם הוועדה הזו מונתה והורכבה בממשלה הנוכחית. גם הוועדה הציבורית המיוחדת לעניין שירות המילואים, שלא ידוע לנו אפילו אם הוקמה, לא דנה בעניין התיקון לחוק הביטוח הלאומי".

בחוק ההסדרים שאושר ביולי הועלתה תקרת תשלום דמי הביטוח הלאומי לשכירים מפי 5 מהשכר הממוצע במשק לפי 10. במונחים שקליים, מדובר בעלייה מכ-40 אלף שקל לכ-80 אלף שקל.

השופטת אסתר חיות החליטה ביום חמישי האחרון כי העתירה תידון בהקדם, בצמוד לעתירות שהוגשו מטעם לשכת ארגוני העצמאים והעסקים ומטעם לשכת עורכי הדין.