סוסייטה ז'נרל יגייס כ-7.1 מיליארד דולר בהנפקת מניות בכורה

הבנק הצרפתי השני בגודלו יגייס כ-4.8 מיליארד אירו כדי להחזיר כ-3.4 מיליארד יורו לממשל ולרכוש כ-20% מנתח המניות של Credit du Nor ■ מעריך כי לצעדים אלה תהיה השפעה חיובית של הרווח התפעולי

סוסייטה ז'נרל, הבנק הצרפתי השני בגודלו לפי שווי שוק, יגייס כ-4.8 מיליארד אירו (כ-7.1 מיליארד דולר) באמצעות הנפקת מניות בכורה למשקיעים קיימים, כדי להחזיר חלק מהכספים אשר קיבל כסיוע מהממשל הצרפתי ולרכש נתח מבנק Credit du Nor.

הבנק הודיע היום (ג') כי הוא מתכנן להחזיר כ-3.4 מיליארד אירו לממשל הצרפתי. הבנק מציע לבעלי המניות לרכוש שתי מניות בכורה חדשות עבור כל 9 מניות במחיר של 36 אירו למניה - מחיר הנמוך ב-31% ממחיר הסגירה של אתמול (ב').

בנוסף הודיע הבנק כי הוא נמצא במגעים לרכישת כ-20% מנתח המניות של Credit du Nord, הבנק הקמעונאי הצרפתי שבו היא שולטת וכי בכוונתו לסגור את עסקת הרכישה עד סוף השנה. "השוק של הבנקאות הקמעונאית בצרפת נהנה מצמיחה דינמית", אמר הבנק.

האנליסטים של סוסייטה ז'נרל מעריכים כי לצעדים האלה תהיה השפעה חיובית של רווח התפעולי של הבנק אשר יסתכם ב-430 מיליון אירו בשנת 2009 ויעלה למיליארד אירו בשנת 2010. הבנק הודיע כי הוא מתכנן לשלם בין 35% ל-40% מהרווח הנקי כדיבידנדים לבעלי המניות.

נציין כי BNP Paribas SA, המלווה הצרפתי הגדול ביותר ו-UniCredit SpA, הבנק הגדול ביותר באיטליה, כבר הודיעו על כוונתם לגייס כספים באמצעות הנפקת מניות לאחר חזרתם לבורסה.