דלק אנרגיה הנפיקה אג"ח לא מדורגות

כדי להיות אטרקטיבית בעיני המוסדיים, החברה הציעה להם כביטחונות מניות של חברות בנות, עם מנגנון התאמה מיוחד, שמגן עליהם במקרה של ירידת שווי המניות

לא מעט ביקורת הושמעה לאחרונה על המהירות בה רכשו מוסדיים אג"ח נטולות בטחונות מספקים. ובכן, נראה שהשוק לומד. דלק אנרגיה , המנוהלת על ידי גדעון תדמור, ביקשה לגייס 100-200 מיליון שקל בהנפקת אג"ח לא-מדורגות. כדי להיות אטרקטיבית בעיני המוסדיים, החברה הציעה להם כביטחונות מניות של חברות בנות, עם מנגנון התאמה מיוחד, שמגן עליהם במקרה של ירידת שווי המניות.

המשקיעים באג"ח יקבלו שיעבוד על יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים אבנר יהש, המוחזקות על-ידי דלק אנרגיה בשיעור של 49.8% ו-38.12%, והיקפן יהיה ביחס של 130% להיקף החוב המונפק. אחת לחודש ייבחן שווי המניות שייתנו כביטחונות ביחס להיקף החוב, ובמידה והוא יירד מ-110% מהיקף החוב, תשעבד דלק אנרגיה יחידות השתתפות נוספות של החברות הבנות, עד שיכסו את החוב בהיקף של 130%.

מנגנון ההתאמה יעבוד גם לכיוון ההפוך, ובמידה ושווי יחידות ההשתתפות יעלה מעל ל-150% מהחוב, תהיה דלק אנרגיה רשאית לשחרר חלק מהיחידות מהשיעבוד, בחזרה לרמה של 130% מהיקף החוב.

ריבית של 6.4%

עקב מנגנון זה לא מפליא שההנפקה, אותה הובילה מנורה מבטחים חיתום, זכתה לביקושים של 470 מיליון שקל. בסופו של דבר החליטו בדלק לגייס 250 מיליון שקל בלבד בשלב המוסדי, כאשר הריבית במכרז נסגרה על 6.4%, לעומת ריבית התחלתית של 7.25%. ההנפקה צפויה להסתיים ביום רביעי עם גיוס של 50 מיליון שקל בשלב הציבורי, ולא מן הנמנע כי הריבית הסופית תקבע על שיעור נמוך יותר. קרן אגרות החוב צפויה להיפרע בארבע תשלומים לא שווים בין השנים 2012-2015, והן צפויות להיות במח"מ של 4 שנים.