תביעה: שרם פודים גרופ אחראית לאובדן השקעה בפרויקט נדל"ן בריגה

חברת ההשקעות שבשליטת יצחק שרם ויאיר פודים נתבעת לשלם 4 מיליון שקל ל-7 משקיעים, בטענה לאחריותם לכך שכספם - שהושקע בפרויקט נדל"ן בבירת לטביה - ירד לטמיון

חברת ההשקעות שרם פודים גרופ, שבשליטת יצחק שרם ויאיר פודים, ופודים עצמו נתבעים לשלם 4 מיליון שקל ל-7 משקיעים, בטענה לאחריותם לכך שכספם, שהושקע בפרויקט נדל"ן בריגה, בירת לטביה, ירד לטמיון.

לטענת התובעים, הסכמי ההשקעה היו למראית-עין בלבד, ונועדו רק כדי להוציא מהם כספים שהועברו לנתבעים.

לטענת התובעים, הוצג בפניהם מצג, לפיו הם מלווים כספים לחברת "SFK ווינג השקעות נדל"ן חו"ל" שבשליטת שרם פודים גרופ, להשקעה בפרויקט של פיתוח נדל"ן בריגה ובפרויקט של רכישת קרקע בבוקרשט שברומניה.

הפרויקט בריגה כלל פיתוח והשבחה של 7 בנייני מגורים (400 דירות) עם רווח צפוי של כ-7.3 מיליון אירו; והפרויקט השני כלל רכישת קרקע בשטח של 40 דונם במבואות בוקרשט, עליה ניתן לבנות 1,100 דירות, עם רווח צפוי של כ-30 מיליון אירו.

התובעים טוענים כי בסוף מאי הודיעה להם חברת "SFK כנף 2000 פיננסי", שבשליטת שרם פודים גרופ וששימשה כמגייסת ההשקעות, כי הפרויקט בריגה נכשל, ולכן אפסו הסיכויים שכספי ההלוואה - לרבות הריבית - יוחזרו להם.

לדבריהם, השימוש בכספם לא נעשה בהתאם להתחייבויות, והנתבעים ניהלו עימם משא-ומתן כדי לשכנע אותם לבצע את ההשקעה - וזאת שלא בתום-לב, תוך העלמת חלק מהעובדות והצגת מצגי-שווא, בהם מצג לפיו מדובר בחבורת מקצוענים מומחים לנדל"ן במזרח-אירופה. כמו כן, נטען כי הובהר להם כי כל ההשקעות נעשות תחת המטרייה של שרם פודים גרופ.

בכתב התביעה נאמר כי יאיר פודים, דירקטור בחברות "SFK ווינג" ו"SFK כנף", הפר את חובת הזהירות וחובת האמונים. לדברי התובעים, ההתקשרות הינה באחריותו של פודים, והוא התרשל בתפקידו ולא טרח לבדוק לעומק האם העסקה כדאית.

בית המשפט המחוזי בתל-אביב העביר לתגובת הנתבעים את בקשת התובעים להטיל צו עיקול זמני במעמד צד אחד על נכסיהם, בהם כספים וזכויות המגיעים לחברות SFK מהחברה הציבורית פולאר השקעות.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 2065/09).