הגוגלפון השני בישראל: דגם המג'יק הושק באיחור ברשת פלאפון

המג'יק של HTC יתמודד מול מכשיר הגלקסי של סמסונג, הנמכר ע"י סלקום ופרטנר מזה כחודשיים, וגם מול ה-iPhone של אפל שיגיע לישראל בעוד מספר שבועות

לאחר עיכובים הושק אתמול (ב') הגוגלפון השני בישראל של חברת HTC ברשת פלאפון. הדגם החדש מג'יק יתמודד מול מכשיר הגלקסי של סמסונג, הנמכר על-ידי סלקום ופרטנר מזה כחודשיים, וגם מול ה-iPhone של אפל שיגיע לישראל בעוד מספר שבועות.

המג'יק, המגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל, היה אמור להיות הדגם הראשון שיימכר בארץ עם מערכת ההפעלה הזו, וכך גם תכננה פלאפון לקדם את המכשיר כאשר הודיעה על השקתו העתידית בחודש יולי. אלא שמאז הודעתה עברו מעל 3 חודשים, ופלאפון הבינה כי איבדה את היתרון שיווקי בעקבות הקמפיין הגדול של סלקום על היותה המפעילה הראשונה המוכרת את הגוגלפון בישראל.

דגם המג'יק כולל מסך מגע בגודל 3.2 אינץ', מעבד במהירות 528 מגה הרץ, מצלמת 3.2 מגה פיקסל, התקן GPS לניווט בכבישים וזיכרון פנימי של 192 מגה, בנוסף ל-2 ג'יגה הנמצאים על-גבי כרטיס הזיכרון.

ראוי לציין כי ניופאן טלקום, יבואנית מכשירי HTC בארץ, עוברת חודשים לא קלים בעקבות סכסוך בהנהלת החברה. בעלי ניופאן טלקום, עומרי כהן, מייסד החברה, וחברת ניופאן נמצאים היום במריבה. עקב כך נפרד כהן מתפקידו כמנכ"ל החברה, והוא מכהן בה היום כדירקטור.

פלאפון הבינה כי גם השקתו הקרבה של ה-iPhone משנה את המצב, והחליטה להשיק את המכשיר בכמות מצומצת מאוד - פחות מ-2.000 יחידות. מחיר המכשיר הוא 3,596 שקל.

מפלאפון נמסר בתגובה: "זהו מכשיר חדשני עם מערכת הפעלה של אנדרואיד, והוא צפוי להערכתנו להצלחה בשוק".

מודו מתכננת גוגלפון משלה

גם בחברת מודו הישראלית מתכננים להצטרף ליצרניות כמו סמסונג, מוטורולה וסוני אריקסון ולהוציא ג'אקט המבוסס על מערכת ההפעלה של גוגל. הבלוג הבריטי TechRadar, שראיין את דב מורן, מנכ"ל מודו, מדווח כי החברה מתכננת להוציא ג'אקט שיתחבר לטלפון הבא של החברה ויציע שדרוג מהיר לאנדרואיד. הג'אקט הוא מעיין שרוול בצורת טלפון המתלבש על מכשיר המודו המקורי ומספק לו יכולות נוספות.

מודו 2 צפוי לצאת באמצע השנה הבאה. "ג'אקט האנדרואיד שלנו יאפשר פיתוח יישומים למכשיר, אבל עדיין מוקדם לחשוף את התוכניות האלה", מסר מורן.