אירופה ננעלה בירידות שערים בהובלת מדד הפוטסי הבריטי, שירד ב-0.6%

נכון לשעת הסגירה - הזהב ממשיך לשבור שיאים ועולה ב-0.4 ל-1,044 דולר לאונקייה ■ אסיה ננעלה בעליות שערים ■ מפעילת הסופרמרקטים השלישית בגודלה בבריטניה, סנסבורי , דיווחה על ירידה במכירה בחנויות זהות

בורסות אירופה ננעלו הערב בירידות שערים על רקע מסחר באווירה שלילית בוול סטריט לפני פתיחת הדו"חות הערב, כשענקית האלומיניום אלקואה תדווח את תוצאותיה לאחר נעילת המסחר בוול סטריט. עפ"י אנליסטים, החברות במדד ה-S&P 500 ידווחו על רבעון 9 ברציפות של צמיחה שלילית ברווחים, ויחזרו לצמיחה חיובית ברבעון הרביעי.

מדד הדאקס הגרמני נעל את יום המסחר בירידה של 0.3%, הקאק הצרפתי סיים בירידה של 0.37% וממד הפוטסי הבריטי הוביל את הירידות וננעל בירידה של 0.57%.

לאחר שננעלו אתמול בשיא של כל הזמנים, החוזים העתידיים על הזהב ממשיכים להיסחר ברמות שיא. על רקע זאת, מניות הכרייה ריכזו עניין - ריו-טינטו ואנגלו-אמריקן . עוד מניה שבלטה על רקע זה - יצרנית הכסף פרסנילו .

מניות נוספות שריכזו עניין באירופה הן מפעילת הסופרמרקטים השלישית בגודלה בבריטניה, סנסבורי , שדיווחה על ירידה במכירה בחנויות זהות, ו-ING , לאחר שהודיעה כי הבנק הפרטי, ג'וליוס בר, הסכים לקנות חטיבה שלה לניהול הון בעבור 506 מיליון דולר.

עליות באסיה

השווקים האסיאתיים המשיכו במסע צפונה, על רקע הציפיות כי ההתאוששות של הכלכלה הגלובלית תתמשך ונראה כי המשקיעים מוכנים להמשיך ו"לשפוך" עוד כספים על מניות וסחורות. המדדים המובילים בבורסות של אסיה ננעלו בעליות מרשימות. הניקיי היפני עולה ב-1.1% וההנג סנג מטפס ב-2.1%. השוק הסיני סגור היום לרגל חג וייפתח רק ביום ו'.

המדד המוביל באוסטרליה זינק בעוד 2.3%, העלייה החדה ביותר שנרשמה בו מזה 6 שבועות, לאחר שאתמול הודיע הבנק המרכזי במדינה על העלאת הריבית ביבשת, והיה בכך הבנק המרכזי השני אחרי ישראל שבחר בדרך זו אשר מאותת על האמון שלו כי הכלכלה חזקה מספיק להתמודד עם עלות הלוואות גבוהה יותר. מהלך זה הצית את התחושה בשוק כי השיפור בכלכלה הוא ממשי.

על פי הערכות, המדינה הבאה באיזור שתעלה את הריבית תיהיה דרום קוריאה אשר עברה את המשבר בקלות יחסית. הבנק המרכזי במדינה כבר אמר כי יתכן ויעלה את הריבית במדינה על רקע העלייה במחירי הנכסים במדינה.

BHP ביליטון , חברת הכרייה הגדולה בעולם זינקה ב-3.4% ויצרנית הזהב ניוקרסט ב-6.5% על רקע העלייה במחירי המחצבים.

קבוצת הפיננסים סומיטומו מיצוי זינקה ב-6.7% בטוקיו לאחר שנומורה העלתה את מחיר היעד למניה.

[לטבלת שערי חליפין]