סימנס מצמידה לסולל תג מחיר של כ-400 מיליון דולר

המכרז לרכישת השליטה בסולל יוכרע כבר בימים הקרובים כאשר תגי המחיר שהוצמדו לה נעים בין 300 ל-400 מיליון דולר

חברת סימנס הגרמנית אשר מתמודדת על רכישת סולל מעריכה את שווי החברה בכ-400 מיליון דולר, גבוה בהרבה מההערכה הראשונית שלה שעמדה על 250 מיליון דולר. כמו כן, ככל הנראה הצעתה של סימנס היא הגבוהה ביותר מבין ההצעות שהוגשו, מה שמגביר את סיכוייה לזכות במכרז.

נזכיר כי במהלך ההתמחרות על רכישת השליטה בחברת האנרגיה התרמו-סולארית סולל, הגישה שיכון ובינוי , שבשליטת שרי אריסון, הצעת רכישה המשקפת לסולל שווי של יותר מ-275 מיליון דולר.

שלוש חברות הנדסה מהגדולות באירופה - סימנס הגרמנית, אלסטום וחברת ארווה הצרפתיות - עלו לשלב הגמר במכרז למכירת השליטה בסולל. גורמים המקורבים למגעים למכירת סולל אמרו לפני כשבועיים ל"גלובס" כי ההצעות שהוגשו לרכישת החברה הן לפי שווי של כ-300-400 מיליון דולר. בשוק צופים כי המכרז לרכישת השליטה בסולל יוכרע כבר בימים הקרובים.

העפלתן של סימנס ואלסטום לשלב הגמר הייתה צפויה, שכן מראש הן נחשבו למועמדות המובילות לרכישת סולל. השם המפתיע היה של חברת ארווה (AREVA), הנמצאת בבעלות ממשלת צרפת, שנחשבת למובילה בעולם בהקמת תחנות כוח גרעיניות דווקא. סיכוייה של שיכון ובינוי לזכות בהתמחרות נחשבים לנמוכים, מאחר שככל הידוע היא מוכנה לשלם מחיר נמוך בהרבה.