"רייפמן הוא חייב חמקמק; ניתן להעביר את מניותיו באמבלייז בקלות"

כך טוען עו"ד איתן ארז, המנהל המיוחד לנכסיו של אלי רייפמן, בהודעתו לבית המשפט העליון ■ ארז מוסיף כי "לדברי רייפמן עצמו, העברת המניות ניתנת לביצוע באמצעות טלפון או פקס"

עו"ד איתן ארז, המנהל המיוחד שמונה לנכסיו של מייסד אמבלייז , אלי רייפמן, טוען כי "אין כל צורך בבירוקרטיה סבוכה לשם העברת מניותיו של רייפמן באמבלייז, מאחר שלדברי רייפמן עצמו - הדבר ניתן לביצוע באמצעות טלפון או פקס".

ארז העביר היום (ד') את עיקרי הטיעון מטעמו לבית המשפט העליון, לקראת הדיון שייערך בשבוע הבא בערעורו של רייפמן על האשמתו בביזיון בית המשפט ובבקשתו לעכב את ביצוע המאסר שנקבע לו עקב הביזיון.

לדברי ארז, "בתגובתו של רייפמן לבקשת הביזיון לא נטען על-ידו כי הוא מעוניין להעביר את המניות או כי מדובר בהליך האורך זמן רב, וטענות אלה בנוגע לפעולות שיש לבצע על-פי חוק החברות האנגלי נטענו לראשונה רק לפני בית המשפט העליון".

ארז מציין כי נכון לרגע זה טרם הועברה לידיו ולו מניה אחת מתוך 39 מיליון המניות בחברת אמבלייז שלגביהן הצהיר רייפמן כי הן בבעלותו או בשליטתו. לדבריו, מדובר במניות בשווי 100 מיליון שקל.

בהודעת המנהל המיוחד לבית המשפט העליון נאמר עוד כי "קשה שלא לגחך נוכח ההקצנה שעושה רייפמן לצו בית המשפט בהודעת הערעור שלו". כזכור, רייפמן טען בערעורו כי צו המאסר נוכח ביזיון בית המשפט משמעו בפועל מאסר עולם.

"מאחר שרייפמן כבר הודה בחקירתו אצל כונס הנכסים הרשמי כי הקשר עם הנאמנים יכול להתקיים באמצעות טלפון או פקס - הרי שהוא יכול להפסיק מיידית את מאסרו אם רק ירים טלפונים מתוך כותלי הכלא לנאמנים או יורה לפרקליטיו להעביר פקסים בהתאם להנחיותיו להעביר את מניותיו למנהל המיוחד". אומר ארז. לדבריו, "לפרקליטיו של רייפמן יש מחשב נייד שממנו ניתן לשלוח מייל מכל מקום - ואף מבית הסוהר".

בסיכום טיעוניו כותב ארז לבית המשפט העליון כי "אין מנוס מהמסקנה כי מדובר בחייב חמקמק ומתוחכם, שאיננו בוחל באמצעים ואיננו מכיר בסמכות בית המשפט במהות הליכי חדלות הפירעון, והוא חושב כי הוא יכול להמשיך להתנהל בצורה שבה התנהל לפני מינוי המנהל המיוחד. רייפמן משטה בכל הגורמים המעורבים - לרבות הנושים, המנהל המיוחד, כונס הנכסים הרשמי ובית המשפט".