אלטשולר שחם מתעניין בקרנות הנאמנות של מור

בית ההשקעות מור מנהל כ-1.5 מיליארד שקל, בעיקר דרך קרנות נאמנות ■ בעת ניהול המו"מ עמדו נכסי קרנות מור על 700 מיליון שקל והיקף העסקה הוערך בכ-10 מיליון שקל

לאחר שחיזק את רגל הגמל שלו כשהתמזג עם פרפקט, והכניס את שירז השקעות כמשקיע, בכוונת בית השקעות אלטשולר שחם לצמוח גם בתחום קרנות הנאמנות. ל"גלובס" נודע כי לשם כך מנהלים מנהלי אלטשולר שחם, גילעד אלטשולר ורן שחם, מגעים עם 3-4 גופים בשוק ההון. בין היתר עלתה התעניינות בקרנות הנאמנות של מור - בית השקעות שבבעלות ובניהול משותף של דרור קראוס ויוסי לוי - אולם לפי שעה המו"מ אינו מתקדם בשל סוגיית המחיר, שנע סביב 10 מיליון שקל עבור 700 מיליון שקל שנוהלו בקרנות מור באותה עת. ממור בית השקעות וכן מאלטשולר שחם לא נמסרה תגובה.

בית ההשקעות מור הוקם לפני כ-3 שנים והוא מנהל כ-1.5 מיליארד שקל, מתוכם כ-900 מליון שקל בקרנות נאמנות. גורמים בשוק ההון העריכו היום כי קרנות מור נחשבות לאיכותיות, גם מבחינת ביצועיהן לאורך זמן וגם משום שהן גובות דמי ניהול גבוהים יחסית.

לאחרונה השקיעה הקרן שירז השקעות, שבניהול נדב דותן וניר לינצ'בסקי, סכום של 60 מליון שקל באלטשולר שחם וקיבלה תמורתם 20%-25% מהמניות. "ההשקעה היא למטרת רכישות של גופים שמעניינים אותנו", אמר אז שחם ל"גלובס". הגופים שעומדים על הפרק מבחינת אלטשולר ושחם הם גופים קטנים ובינוניים המנהלים עד כמיליארד שקל. "יש הזדמנויות טובות. החברות הקטנות של קופות גמל וניהול תיקים לא מרוויחות כסף, ואנחנו אופציה טובה עבורן כי הגופים הגדולים כבר גדולים מדי כדי לקחת גופים קטנים שכאלה", הוסיף אז שחם.

מתווה העסקה אליו אלטשולר ושחם חותרים כעת אינו כולל עסקת מניות, אלא עסקה אחרת הכוללת רכיב של מזומן.

נזכיר כי בתחילת השנה אלטשולר ושחם קיימו מגעים גם עם אפריקה בית השקעות, אולם לפי שעה המו"מ עם אפריקה לא מתקדם, בין היתר בשל הבעיות אליה נקלעה חברת האם - אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב.

מגעים התקיימו גם עם פריזמה, אך אלה התפוצצו על רקע שינוי מתווה העסקה. תחילה דובר על עסקת מניות ביחס של 2:1, אך באלטשולר שחם ביקשו להוסיף גם רכיב מזומן.

אלטשולר שחם מנהל כיום נכסים בהיקף של כ-13 מיליארד שקל, מתוכם כ-9 מיליארד שקל בחברת הגמל ו-2.5 מיליארד שקל בקרנות. במסגרת המיזוג עם פרפקט, קיבל אלטשולר שחם לניהולו גם את נכסי הגמל של פרפקט (2.4 מיליארד שקל בעת המיזוג), וגם את הקרנות (כ-120 מליון שקל), בהן הוא מהווה את השחקן ה-11 בגודלו בענף. *