אחרי הוטמייל: מתקפת האקרים גם על שירותי המייל של גוגל, יאהו ו-AOL

ה-BBC מדווח כי למעלה מ-30 אלף חשבונות אישיים נפגעו, ופרטי המשתמשים והסיסמאות האישיות שלהם פורסמו באינטרנט לעיני כל ■ גוגל: לא מדובר בפרצת אבטחה ב-GMAIL אלא בניסיון הונאה של האקרים

יממה אחת בלבד לאחר שנודע על מתקפת האקרים על הוטמייל, שירות הדואר האלקטרוני של מיקרוסופט, פרסם אתמול (ג') ה-BBC כי גם שירותי המייל של גוגל (GMAIL), יאהו ו-AOL היוו יעד להתקפה אינטרנטית.

על-פי ה-BBC, למעלה מ-30 אלף חשבונות אישיים נפגעו, ופרטי המשתמשים והסיסמאות האישיות שלהם פורסמו באינטרנט לעיני כל.

"התחלנו להיות מודעים להונאת פישינג רחבת-היקף, במסגרתה השיגו האקרים פרטי חשבונות אישיים של משתמשים, כולל חשבונות GMAIL", אמר דובר גוגל.

ענקית האינטרנט הצהירה כי היא איבטחה מיידית את החשבונות הנגועים, כ-500 חשבונות GMAIL, אולם באותה נשימה הודתה גוגל כי נחשפה רשימה נוספת של פרטים אישיים, לגביה לא היתה מוכנה למסור מספרים.

"ברגע שהתוודענו להתקפה, הפעלנו איפוס סיסמאות בחשבונות הנגועים, ונמשיך לאפס סיסמאות על חשבונות נוספים ברגע שנדע על כאלה", הוסיף הדובר.

לדברי גוגל, התקפה זו לא נוצרה בשל פרצת אבטחה ב-GMAIL, אלא בשל "הונאה של האקרים, בניסיון להשיג ממשתמשים אינפורמציה אישית".

התקפה מסיבית זו החלה בתחילת השבוע, כאשר נודע כי 10,000 פרטים אישיים של חשבונות הוטמייל פורסמו ברשת. עדיין לא ברור אם הרשימה הנוכחית שפורסמה ברשת היא חלק מאותה התקפת פישינג או פעולת האקרים נפרדת.

דובר של מיקרוסופט הוסיף כי "ההנחיה שלנו ללקוחות היא לפעול במשנה זהירות כאשר הם פותחים מסמכים ולינקים ממקורות ידועים ולא ידועים, וכאשר הם מתקינים או מעדכנים את תוכנות האנטי-וירוס שלהם".

דובר יאהו מסר כי "על המשתמשים לשנות באופן תדיר את הסיסמאות האישיות שלהם", זאת על רקע העובדה שכ-40% מהגולשים משתמשים באותה סיסמה בכל האתרים בהם הם רשומים.