חו"ל בהתאמה אישית: מגוון המלצות על טיולי קונספט יצירתיים במיוחד

טיסות לקונצרטים המבוקשים בעולם, סיורים חד-יומיים בעקבות גיבורי הארי פוטר, טיולי אספנים לקניית עתיקות וסוף שבוע של שופינג ברחובות מילאנו - חברות הנסיעות לא מפסיקות להמציא את עצמן מחדש

בעקבות ההיסטוריה היהודית באוקראינה

סיור לחבל גליציה הנמצא לא רחוק מגבולות פולין והונגריה. המסע כולל ביקור בעיר בקולומיה, השוכנת לגדות נהר פרוט, שהיתה מקום ישוב יהודי במאה ה-16 ושרדה פוגרומים רבים; ביקור בעיר מז'יבוז', הידועה בעיקר בזכות היותה מקום מושבו של מייסד החסידות, הבעל שם טוב; ביקור בעיירה אומן ובקברו של רבי נחמן מברסלב; ביקור בבאבי יאר - אתר הנצחת קורבנות הטבח של יהודי קייב בעת מלחמת העולם השנייה, ונסיעה לקייב בירת אוקראינה, שם נמצאים בית-הכנסת "ברודסקי" והפסל בדמותו של הסופר של שלום עליכם. בנוסף משלב הטיול גם סיורים באתרי התיירות המרכזיים של הערים.

* מועדים: 20 בדצמבר.

* מחיר: החל מ-1,700 דולר, כולל ויזה לאוקראינה, טיסות, 8 לילות במלונות בדרגת תיירות, חצי פנסיון, מדריך ואוטובוס,וכניסה לאתרים.

* פרטים: חברת גדות גיאוגרפיה, דרכים ותרבויות מקבוצת כספי תעופה.

סיור קולינרי לטוניס

רפרם חדד, איש תקשורת יליד טוניס המשמש כיום כנשיא ארגון ה"סלואו פוד" בישראל, מארגן סיורי גורמה לטוניס. הסיור נמשך 6 ימים והוא נערך בקבוצות קטנות של 8-10 משתתפים. לדברי חדד, במסגרת המסע מגיעים המטיילים אל כל המקומות המפוארים והמפנקים ביותר במדינה, ובנוסף מטיילים בשווקים ומבקרים במסעדות הנחשבות ביותר. אחת מגולות הכותרת היא ארוחה ברברית מסורתית על דיונה פראית באמצע הסהרה. בנוסף כולל הסיור גם ביקורים במוקדים ארכיטקטוניים כמו בעיר המוסלמית הימי-ביניימית, קירואן. המטיילים מקבלים מתנות ומזכרות כמו שמני זית מובחרים מאזור מנזל כאמל, בקבוקי בוכה (משקה אלכוהולי מקומי), חומץ קקטוסים, מגבות דמשקאיות, אריגים שטחים, כלים מנאבל. הסיור כולל גם פעילות פנאי כמו עיסויים, ביקורים בספא ולינות בסוויטות מפוארות.

* מועדים: הסיור הקרוב ייצא ב-1 בנובמבר. סיורים נוספים: בכל פעם שמתמלאת קבוצה.

* מחיר: 4,300 אירו ליחיד בזוג, 5,000 אירו ליחיד כולל הכול.

* פרטים: 054-5822521.

סיור שווקים בסין

הטיול נמשך 8 ימים ו-7 לילות, ומשלב ביקור בשווקים הייחודיים של בייג'ינג כמו: שוק הפנינים, שוק האיכרים, שוק הפרחים, שוק המותגים, שוק המשי, שוק הרהיטים העתיקים, שוק המשקפיים (המרכז האופטומטריסטי של העיר), שוק האלקטרוניקה, המפעל לייצור משי (שבו ניתן לרכוש שמיכות במחירים אטרקטיביים) ושוקי אוכל למיניהם.

בנוסף לשווקים הרבים והשונים, כולל הטיול גם סיורים ממוקדים באתרים המפורסמים של בייג'ינג: החומה הסינית, העיר האסורה, כיכר טיינמן, מקדש השמיים, המוזיאון הלאומי, ארמון הקיץ ועוד.

* מועדים: 8 בדצמבר, 17 בדצמבר.

* מחיר: החל מ-1,159 דולר לאדם בחדר זוגי כולל טיסות מלון בדרגת 4 כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר, מדריך ואוטובוס צמוד.

* פרטים: אשת טורס.

סוף שבוע קולינרי ביוון

סוף שבוע עם השף עמיר אילן ממסעדת הדסון כולל סיורים באתונה, ביקור וארוחות בטברנות, סיור בשוק הדגים ושוק הבשר של אתונה, לימוד אודות בחירת מרכיבים טריים ונכונים, סדנת בישול לאוכל יווני, טיולים באזור אתונה, וסדנת בישול נוספת אחרי החזרה לישראל.

* מועדים: סופי שבוע נבחרים החל מאמצע נובמבר.

* מחיר: 1,290 דולר לאדם בחדר זוגי, כולל טיסות, 3 לילות במלון בדרגת 5 כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר, סיורים, בילוי בטברנות וסדנאות בישול.

* פרטים: המרכז לתיירות בינלאומית. www.wtc.co.il.

טיולי אספנים לשווקים בחו"ל

"שורשים" - בית-ספר לאספנות ולהערכת אומנות - מארגן טיולי אספנים לשווקים בחו"ל. הקהל מורכב מאספנים ושוחרי אומנות שמצטרפים לנסיעות הכוללות סיורים בשווקים, ירידים לעתיקות וביקורים במוזיאונים בתחום. את הקבוצה מלווים מדריכים ומרצים של בית-הספר המייעצים למטיילים לאורך כל הטיול לגבי רכישות כדאיות במקומות בהם מבקרים. הנסיעות כוללות עד 25 משתתפים. בימים אלה נמצאת קבוצה מטעם שורשים בלונדון בטיול הכולל סיורים בשווקי אומנות ובגלריות, וביקור מאחורי הקלעים של בית המכירות הפומביות "כריסטי'ס". הסיורים נערכים אחת למספר חודשים לפריז, לונדון, ברלין, איסטנבול, איטליה, וארה"ב. בחלק מהסיורים דואגים המארגנים לשילוח ימי מאורגן עבור חברי הקבוצה וכך ניתן לרכוש גם מוצרים גדולים יותר.

* מועדים: 2-3 פעמים בשנה.

* מחיר לסיור ללונדון: 1,290-1,390 ליש"ט לאדם כולל טיסות, לינות ארוחת בוקר, אוטובוס ומדריך צמוד, פעילויות וכניסות לאתרים.

* פרטים: www.shorashim-art.com.

טיולי מוזיקה

טיולים המיועדים לאוהבי מוזיקה הרוצים לבלות בפסטיבלים יוקרתיים באירופה (כאלה שהכרטיסים אליהם אוזלים זמן קצר מרגע ההפצה), ולשמוע יצירות המבוצעות על-ידי גדולי המבצעים. הטיולים כוללים סיורים מודרכים בערים סביב הפסטיבל וליווי של מומחה למוזיקה. החברה המארגנת רוכשת מראש כרטיסים לפסטיבלים מפורסמים, דוגמת פסטיבל באך בלייפציג), המתקיים בחודש יוני. פסטיבל נוסף ביוני הוא פסטיבל ורונה לאופרה. בחודש יולי יוצא טיול לשני פסטיבלים יוקרתיים בברגן שבאוסטריה, הכולל את האופרה אאידה על במה בנויה מעל המים, ואחריה את פסטיבל זלצבורג. טיול מוזיקלי נוסף של החברה יוצא לפסטיבל ע"ש הצ'לן המפורסם פאבלו קאזלס.

* מועדים: בחודשי האביב בתקופת הפסטיבלים.

* מחיר: נקבע עם תחילת הפצת הכרטיסים לפסטיבלים.

* פרטים: www.shartours.co.il

טיול אופנה במילאנו

חבילת סטייל הכוללת 3 ימים בבירת האופנה מילאנו, בליווי הסטייליסטית האישית אביבית למדן-ספיבק.

הטיול כולל ביקורים בחנויות מעצבים, באזורי שופינג מיוחדים, בבית-ספר לעיצוב אופנה ובמרכזי הקניות היפים במילאנו, כולל הנחות מיוחדות.

כל מטיילת תקבל זמן סטיילינג אישי עם הסטייליסטית ובסופו תשתתף בסדנת איפור. שיא הביקור סיור בבתי האופנה של ארמני, רוברטו קבאלי, מאלו ופראדה.

* מועדים: 5 בנובמבר.

* מחיר: 649 אירו כולל טיסות, מלון בדרגת 3 כוכבים, על בסיס לינה וארוחת בוקר, העברות משדה התעופה וליווי הטיול על-ידי סטייליסטית.

פרטים: חברת איסתא.

סיורי נושא יומיים

- ניו-יורק - סיור בעקבות הסדרה "סקס והעיר הגדולה": סיור באתרים המרכזיים שבהם בילו שחקניות "סקס והעיר הגדולה": הסיור עובר בבר הקבוע שבו נפגשו בנות הרביעייה והטביעו את יגונן בקוסמופוליטן - המשקה החביב על קארי, בבוטיק הנעליים המקורי של ג'ימי צ'ו, במאפיית cupcake האהובה על מירנדה, במקומות העבודה של השחקנים בסדרה (כמו הבר של סטיב ואיידן, הגלריה שבה עבדה שרלוט וחנות הרהיטים של איידן).

- לונדון - סיור בעקבות סיפורי הארי פוטר: ביקור בכל אתרי הצילום בהם צולמו סרטי הארי פוטר לדורותיהם. חלק ניכר מהעלילה בסרטי הארי פוטר מתרחש בין כותלי בית-הספר לכישוף וקוסמות 'הוגוורטס'. מרבית הסצנות האלה צולמו באוניברסיטת אוקספורד היוקרתית. האולם הגדול בו שוכן חדר האוכל וגם הספרייה של בית-הספר הם חדרים אמיתיים שצולמו באוניברסיטת אוקספורד. כמו כן, באוקספורד צולמה סצנת ההתגוננות מפני כוחות האופל, שבה מודי עין הזעם מדגים את 3 הקללות שאין עליהן מחילה (מתוך "הארי פוטר וחדר הסודות"). הסיור מציע ביקור בקתדראלה Glouceste שבה צולמה הסצנה של רוחה של מירטל המייללת, ובתחנת הרכבת King's Cross station, שבה מומלץ לחפש את רציף מס' 9 ו-3/4. ניתן לצלם את עגלת המזוודות אשר נעלמת בתוך הקיר.

* מחיר: 180 ליש"ט לסיור של 3.5 שעות במונית בלונדון (מוגבל עד 5 אנשים); 400 ליש"ט לסיור של 8 שעות ללונדון ואוקספורד (עד 5 אנשים).

* פרטים: חברת דיזנהויז.