מכון ברנסטין מונה 4 גורמים שימשכו את מניית טבע מעלה

האם טבע הפכה לחברה "משעממת"? לטענת האנליסט ד"ר רוני גל ממכון המחקר ברנסטין התשובה היא לא ■ הוא מספק 4 גורמים שעשויים לתרום לרווח למניה ולעליית ערכה, גם לאחר שזינקה בכ-40% מהשפל האחרון

האם טבע הפכה לחברה "משעממת"? לטענת האנליסט ד"ר רוני גל ממכון המחקר ברנסטין (Bernstein Research), התשובה היא לא, והוא מספק 4 קטליזטורים שעשויים למשוך את המניה מעלה.

הראשון הוא הקופקסון, תרופת הדגל של טבע המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה. לפי הערכות, התרופה אחראית כבר היום לכשליש מהרווח של טבע. להערכת גל, ב-2010 ישנה סבירות גבוהה לעליית מחירי הקופקסון, והוא צופה שעליית המחירים בשיעור של 12% ב-2010 תימשך ב-2011, עם עלייה של 10%. לדבריו, עלייה של 1% במחיר מתורגמת לתוספת של 1.5 סנט לרווח למניה של טבע, כך שההשפעה המצטברת הצפויה היא עלייה של 13 סנט ברווח למניה.

עוד גורם חיובי הוא סל מוצרי ה-specialty של טבע, שכולל 10 מוצרים שנמצאים בשלב III של הניסויים הקליניים. הוא מעריך את שווי הפורטפוליו ב-775 מיליון דולר, ואת תרומתו האפשרית לרווח למניה ב-45 סנט עד שנת 2015.

גל מציין גם את התרופות הגנריות שנמצאות בהליך paragraph IV, הליך בו חברה גנרית מאתגרת את תקפות הפטנט של תרופה מקורית. לדבריו, המודלים הקיימים שמרניים מדי בחישוב ההזדמנויות הללו. גל מציין בהקשר זה את התחרות המוגבלת לאורך זמן בתרופות כמו ה-Adderall והלוטרל, שטבע השיקה ברבעונים האחרונים.

ומה עוד עשוי להעלות את מניית טבע? רכישה משמעותית שטבע יכולה לבצע. לדברי גל, סביר שטבע תבצע רכישה, והוא לא יופתע אם היא תגיע מכיוון הגנריקה, למרות שבחברה מדברים על רכישות בתחום ה-specialty. הוא מעריך שמכיוון שטבע מנוסה ברכישות גנריות, רכישה כזאת תתקבל בחיוב בשוק, בעוד שהתגובה לרכישה מתחום אחר תלויה בחברה הנרכשת ובמחיר שישולם.

מניית טבע נסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב במחיר של כ-51.5 דולר, שמשקף לה שווי שוק של 45 מיליארד דולר. המלצת Bernstein Research על מניית טבע היא "תשואת יתר" במחיר יעד של 58 דולר.