חוזה לטאואר ב-20 מ' ד' בשנה; בעסקה מעורבות יונדאי וקאיה

החוזה יתרום לחברה מ-2012 ■ במסגרת העסקה, טאואר תייצר שבבים לרכיבי power automotive של חברת C&S הקוריאנית, שהיא הספק הרשמי של רכיבים ופתרונות מולטימדיה עבור יצרניות הרכבים יונדאי וקאיה

פחות מחודש עבר מאז הודיעה טאואר על עסקה מהותית בקוריאה, והיום היא עושה זאת שוב - בקוריאה. החברת השבבים ממגדל העמק נבחרה על-ידי חברת C&S Technology הקוריאנית כיצרן הבלעדי לרכיבי power automotive של החברה. היקף החוזה לא פורסם, אולם לפי ההערכות הוא צפוי לתרום לחברה כ-20 מיליון דולר בשנה החל משנת 2012.

C&S הינה הספק הרשמי של רכיבים ופתרונות מולטימדיה עבור יצרניות הרכבים יונדאי וקאיה, וכעת נבחרה אף לספק רכיבי power automotive מתקדמים עבורן. מספר הרכיבים האלקטרוניים ברכבים עלה בצורה ניכרת בשנים האחרונות. הצפי הוא כי בשנת 2015 יגיע שיעורם ל-40%, מהם 30% יכללו שבבים של יצרניות כדוגמת טאואר.

מסתבר שהמדיניות של ממשלת קוריאה תומכת בטאואר לא רק בשוק ה-LED אלא גם בשוק הרכב. החברה מסרה כי מדיניות הממשלה היא לפתח ולתכנן את כל הרכיבים למכוניות הקוריאניות בתוך המדינה; היות ובקוריאה אין מפעלי ייצור לשבבים, נעשה הייצור במיקור-חוץ ליצרניות מחוץ למדינה - וכאן טאואר נכנסת לתמונה. הפתרון של טאואר ו-C&S יאפשר מימוש מדיניות זו כאשר הייצור יבוצע כולו במתקן הייצור של טאואר בישראל והתכנון והפיתוח יבוצעו בקוריאה. C&S היא החברה הקוריאנית הראשונה המיישמת הלכה למעשה מדיניות זו ועל-כן נבחרה להיות הספק הראשון והיחיד של חברות הרכב יונדאי וקאיה.

כאמור, מבחינת טאואר מדובר בהגברת נוכחות בקוריאה, אותה מדינה שסומנה כשוק מרכזי עבור החברה שעתיד להיות השני בגודלו מבחינת הכנסותיה. כזכור, בחודש שעבר דיווחנו כי החברה מעבה את הצוות הניהולי שלה בקוריאה וכי הכנסות החברה בקוריאה צפויות להגיע לעשרות מיליוני דולרים ב-2012, לעומת כ-2 מיליון דולר בלבד בשנה שעברה.

טאואר תקיים מחר (ג') כנס שוק ההון בבורסה. בכנס ישתתפו אנליסטים ומשקיעים ובו ישאו דברים המנכ"ל ראסל אלוונגר וסמנכ"ל הכספים אורן שירזי. מדובר באחד משני כנסים שתערוך החברה למשקיעים, כאשר השני יתקיים בארה"ב ב-5 בנובמבר.

טאואר נסחרת בוול סטריט ובת"א לפי שווי של כ-175 מיליון דולר. בסוף השבוע דיווחה החברה כי תנפיק לקרן יורקוויל כ-3.4 מיליון מניות. בהתאם להסכם ההשקעה של הקרן, תזרים הקרן 2.99 מיליון דולר לטאואר לפי שער של 88 סנט למניה. על-פי ההסכם, התחייבה יורקוויל להשקיע עד 25 מיליון דולר בחברה עד אוגוסט 2011 בתמורה למניות טאואר, בכפןף להנחה של 3% על מחיר השוק בעת ההשקעה. הקרן, שרשאית להפיץ את המניות חזרה לשוק, רכשה עד כה 5.39 מיליון מניות תמורת 5.15 מיליון דולר.