רו"ח דורון כוכבי מועמד להחליף את נסרדישי כמנהל רשות המסים

כוכבי קיבל באחרונה פניות מגורמים באוצר וככל הידוע אף קיים פגישות בנושא ■ לשכת שר האוצר מכחישה את המגעים: "איננו מכירים איש זה, ולא נעשתה כל פנייה מטעמנו אליו" ■ מועמד נוסף להחלפת נסרדישי: יהלי שפי

רו"ח דורון כוכבי, שפרש מאחרונה מפירמת רוה"ח, ארנסט אנד יאנג-קוסט-פורר-גבאי את קסירר, שם שימש כמנהל מחלקת המסים, מועמד לתפקיד מנהל רשות המסים. זאת, במקום המנהל המכהן, יהודה נסרדישי, שאמור לפי החוזה לסיים את כהונתו רק במארס 2011. כך נודע ל"גלובס". נודע, כי כוכבי קיבל באחרונה פניות מגורמים באוצר, וככל הידוע הוא אף קיים פגישות בנושא, אך טרם השיב להצעה.

בעבר כבר הוצע לכוכבי לשמש נציב מס הכנסה, וכעת במסגרת החיפושים אחר מחליף מתאים לנסרדישי, נעשתה אליו פנייה. את תגובתו של כוכבי לא ניתן היה להשיג, ומלשכת שר האוצר, יובל שטייניץ, מכחישים את המגעים: "איננו מכירים איש זה, ולא נעשתה כל פנייה מטעמנו אליו". שם חדש שהועלה באחרונה כמחליף אפשרי, הוא שמו של יהלי שפי, עד לפני מספר חודשים מנכ"ל הפניקס.

גורמים באוצר מבהירים כי שום מהלך לא ייצא לפועל, עד שיובהר מה קורה עם נסרדישי. תקוות ראשי האוצר כי נסרדישי יבין את הרמזים ויפרוש, לא התממשו. נסרדישי חוזר על אמירתו כי חוזה העבודה שלו תקף עד מארס 2011, וכי לא ניתן להזיזו מתפקידו.

גורמים המקורבים לנסרדישי טוענים כי הניסיון להחליפו הוא על רקע העובדה שהוא "לא נוח לכל מיני אנשים". לדבריהם, "צריך לשאול למה הוא לא נוח להם, ולמה הם רוצים את כל אותם שמות, שנזרקים לחלל האוויר". לטענתם, "זו הולכת להיות פרשת רשות המסים 2".

בצד הפרסומים השונים בדבר הכוונה להחליף את נסרדישי ושמות המועמדים להחליפו, נכון לרגע זה, אף גורם באוצר לא זימן אליו את נסרדישי ושוחח איתו בנושא. באוצר מתכוונים להביא את הנושא לפתחו של מנכ"ל האוצר שייכנס לתפקידו בימים הקרובים, חיים שני.

בין היתר, בוחנים באוצר אפשרות כי נסרדישי יכהן בתפקיד בכיר אחר באוצר. כך למשל, נשקלת האפשרות שימונה לממונה על הכנסות המדינה; אפשרות נוספת שנבחנת, היא שיחליף את מאיר קפוטא, הממונה על הכנסות המדינה לשעבר, שבשנתיים וחצי האחרונות משמש כיועץ למשרד האוצר וכעת פורש. מהאוצר נמסר בעניין זה כי "הם אינם מתייחסים לספקלוציות וכי הדברים אינם ראויים לתגובה".

ניסיון ברשות

כוכבי ניהל את מחלקת המסים בארנסט אנד יאנג ב-20 השנים האחרונות - בתחילה במסגרת משרד קוסט-פורר את גבאי; לאחר מכן, עם המיזוג עם משרד ליובושיץ-סירר לפני כעשור, מונה למנהל המחלקה במשרד הממוזג יחד עם רו"ח אריה פונדק.

לפני שהצטרף לקוסט, שימש כוכבי בתפקידים שונים במס הכנסה במשך מספר שנים. בנוסף, מרצה כוכבי בפקולטות למשפטים ובחוגים לחשבונאות בכמה אוניברסיטאות ומכללות.

שפי התפטר מהפניקס בעקבות הביקורת על עסקת אקסלנס, ובעקבות התבטאותו הפומבית בעד העסקה, שלימים התפתחה לסכסוף משפטי שנסגר באחרונה. שפי, רו"ח במקצועו, היה בעבר שותף במשרד בריטמן-אלמגור.