בשורה לכי"ל: בשבוע הבא תחל הזרמת הגז למפעלי ים המלח

מדובר בהזרמה של 30-40 מיליון רגל מעוקב ליום ■ מבחינת כי"ל, המעבר לגז הוא בשורה משמעותית שצפויה להביא לחיסכון בהוצאות ולהפחתת פליטות המזהמים ■ החיסכון כתוצאה מהשימוש בגז יגיע לכ-100 מיליון דולר בשנה

אחרי חברת החשמל, גם כימיקלים לישראל , מקבוצת החברה לישראל , שבשליטת סמי ועידן עופר, צפויה בשבועות הקרובים לעבור לשימוש בגז טבעי. חברת הגז הממשלתית, נתיבי הגז הטבעי, צפויה להתחיל בשבוע הבא בהזרמת הגז הטבעי למפעלי ים המלח, מקבוצת כי"ל.

השבוע צפויה נתג"ז, בראשות היו"ר אוהד מראני והמנכ"ל אריה רמות-שיפמן, להשלים את מילוי קו הולכת הגז ממישור רותם למפעלי ים המלח. בתחילת השבוע הבא תחל הזרמת הגז למתקן ה-PMRS (קבלת הגז), ואם לא יהיו תקלות עד סוף השבוע אמורים מפעלי ים המלח להתחבר לגז טבעי. מדובר בהזרמה של 30-40 מיליון רגל מעוקב ליום. לאחר שמפעלי ים המלח יקבלו את כל האישורים, הם יוכלו לעשות שימוש בגז.

מבחינת כי"ל, בניהולו של עקיבא מוזס, המעבר לגז הוא בשורה משמעותית שצפויה להביא לחיסכון בהוצאות ולהפחתת פליטות המזהמים.

בכי"ל העריכו בעבר כי החיסכון כתוצאה מהשימוש בגז יגיע לכ-100 מיליון דולר בשנה. שני צרכני האנרגיה הכבדים בכי"ל הם מפעלי ים המלח ומפעל המגנזיום. הפחתת הוצאות האנרגיה תעזור לשפר את רווחיות החברה שנשחקה בשני הרבעונים האחרונים בעקבות הירידה בביקושים לאשלג ודשנים.

מנכ"ל נתג"ז אריה רמות שיפמן אמר בתגובה כי "החברה השלימה את הקמת המקטע הדרומי בלוח זמנים לחוץ ותוך התגברות על תוואי קרקע קשה ואתגרים הנדסיים מורכבים.

"המהלך צפוי לחסוך למשק הישראלי עשרות מיליוני שקלים בשנה ולהפחית באופן ניכר את זיהום האוויר בדרום. פעלנו בשיתוף פעולה מלא עם משרד התשתיות הלאומיות ורשות הגז הטבעי אשר סייעו רבות לקידום הפרויקט".