יש הסכמה: המוסדיים יציגו לאפריקה ישראל הצעה להסדר חוב

הצעת ההסדר תוגש כבר בימים הקרובים ■ על פי הערכות, המוסדיים ידרשו מלב בלייב הזרמה של מיליארד שקל כתנאי להשארותו בעל השליטה בחברה ■ חלה התקדמות משמעותית במו"מ בין הצדדים

יש הסכמה: המוסדיים יציגו לאפריקה הצעה להסדר חוב בימים הקרובים. באסיפת נציגי מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל שנערכה אחה"צ ונמשכה כ-3 שעות הצליחו המוסדיים להגיע להסכמות ביניהם. על פי הערכות המוסדיים ידרשו מלב בלייב הזרמה של מיליארד שקל כתנאי להשארותו בעל השליטה בחברה.

יותר מחודש לאחר שאפריקה ישראל הנמצאת בשליטת לב לבייב הודיעה לראשונה על כוונתה להגיע להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח הצליחו נציגי 12 סדרות האג"ח הגדולות להגיע ביניהם להסכמה, לאחר 3 שעות של דיונים שנערכו היום במשרדי עו"ד ליפא מאיר המשמש כנציג מחזיקי האג"ח.

לאחר שמניית אפריקה ישראל זינקה היום בכ-9% ואתמול בכ-13% מסתבר כי חלה התקדמות משמעותית במו"מ בין הצדדים לגבי הסדר החוב שאמור לכלול אג"ח בהיקף של כ-7.4 מיליארד שקל ע.נ.

בין הנוכחים בפגישה היו רועי ורמוס, מנכ"ל בית ההשקעות פסגות, שהגיע למפגש הנציגים עם אלי בבלי, סמנכ"ל בפסגות. יוני טל, מנהל ההשקעות הראשי במנורה מבטחים, מנואל לזוביץ', נציג מגדל ואחרים.

היום נודע גם כי עינת אורן ואמיר דן מונו באופן רשמי כיועצי התקשורת לעניין הסדר החוב.

פרופ' אמיר ברנע שמונה ליועץ של אפריקה ישראל להסדר החוב אמר אתמול ל"גלובס": "יש אינטרס משותף לבעלי המניות ולבעלי האג"ח". "כל תהליך משפטי של פירוק או הקפאה הורס שווי - זה כלל. אם מוכרים נכסים תחת כונס נכסים ועוד בשוק הנוכחי אז מוכרים בזול. צריך הסדר שיצור חברה שתוכל לפעול לטווח הארוך ולא תחזור להסדר חוב בעוד שנה. יש אינטרס משותף למקסם את שווי הנכסים, אך כעת בגלל המו"מ לא משביחים את הנכסים בליבת הפעילות של החברה".

עוד הבוקר היו בין המוסדיים מחלוקות מהותיות, כשפסגות מוביל את הקו הלוחמני שאינו מוכן לוותר על זכויות המשקיעים. בין השאר, הועלה רעיון לפיו מחזיקי האג"ח יקבלו 60% עד 70% מהזרמת ההון של לבייב כתנאי לשימור השליטה בחברה. על האפשרות של הקצאת 25% ממניות החברה לטובת מחזיקי האג"ח תמורת ויתור על חוב בסך של 1.5 מיליארד שקל, מתחו חלק מהמוסדיים ביקורת קשה כיוון שלבייב ישמור כך את השליטה בחברה תמורת מאות מיליוני שקלים בלבד. יתרה מזאת, חלק מהמוסדיים דרשו לפנות לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים כיוון שעשיית הסדר בחסות בית המשפט תהיה הוגנת יותר עם פחות לחצים.