זינוק מרשים במספר המיליארדרים בסין - 130 לעומת 101 ב-2008

לפי הנתונים החדשים, מספר העשירים בסין מציב את המדינה במקום השני, לאחר ארה"ב, במספר המיליארדרים במונחים דולריים

האנשים העשירים ביותר בסין התאוששו באופן מרשים מהמשבר הפיננסי, וכעת יש בסין מספר רב יותר של מיליארדרים במונחים דולריים בהשוואה לכל מדינה אחרת בעולם חוץ מארה"ב. כך עולה מדו"ח שממצאיו התפרסמו היום (ג').

מדו"ח הורון השנתי עולה שמספר המיליארדרים במונחים דולריים בסין הגיע ל-130, לעומת 101 אשתקד. לפי "פורבס" מספר המיליארדרים בארה"ב הוא 359, ברוסיה 32 ובהודו 24.

עשירי סין מגדילים את הונם, וההון הממוצע ברשימה היה 571 מיליון דולר -עלייה של קרוב לשליש לעומת אשתקד. לדבריו של מחבר הדו"ח, רופרט הוגוורף, "במערב נרשם הרס ההון הגדול ביותר בשבעים השנים האחרונות, אבל סין הולכת נגד הזרם, ושם העושר ממשיך לגדול".

לפי הוגוורף, עשירי סין "כבר השאירו את מחנק האשראי מאחוריהם. הוא הסביר כי "המנוע העיקרי היה תהליך העיור. הרבה ערים נבנות, וזה יוצר ביקוש לחברות בנייה וליצרניות ברזל ופלדה. הלהיט האחרון הוא מכוניות".

הרבה יותר שקיפות

בראש הרשימה מופיע וונג צ'ואנפו, יו"ר BYD, יצרנית מכוניות וסוללות, שחלק ממניותיה נמצא בבעלות המשקיע המיליארדר האמריקני וורן באפט. עושרו האישי של צ'ואנפו נאמד ב-5.1 מיליארד דולר. הוא רשם את העלייה המהירה ביותר בדירוג לעומת אשתקד, וזינק ב-102 מקומות.

במקום השני ניצב ז'נג יין ומשפחתו, הבעלים של ניין דרגונס פייפר, שעוסקת במיחזור נייר. במקום השלישי נמצא שו רונגמאו ומשפחתו, הבעלים של שימאו פרופרטי הולדינגס. הואנג גואנגיו, מייסד GOME אלקטריקל אפלייאנסס הולדינגס, והבעלים של חברות נדל"ן שאינן נסחרות בבורסה, ירד למקום ה-17, לאחר שאשתקד תפס את המקום הראשון.

הוגוורף אמר כי ייתכן שמספרם האמיתי של המיליארדרים במונחים דולריים עשוי להיות גבוה מהאומדן. "או שהם דיסקרטיים מאוד, או שהם לא חשפו את עצמם. שקיפות העושר גברה מאוד. יש עכשיו הרבה יותר חברות בורסאיות".

חסרים נתונים

הוא הוסיף שהאנשים שהיו צריכים להיכלל ברשימה אם היו בנמצא נתונים מספיקים על הונם הם ליו צ'ואנז'י, יו"ר לנובו, יצרנית המחשבים האישיים הרביעית בגודלה בעולם, וצ'ן פנג, מייסד חברת התעופה האינן איירליינס.

בעבר נהגה המפלגה הקומוניסטית השלטת בסין לגנות יזמים ואנשי עסקים פרטיים כנצלנים קפיטליסטים, אך כעת היא מתייחסת אליהם בחיוב, לאחר שבשנות ה-70 פתח המנהיג הרפורמיסט המנוח, דנג שיאופינג, ברפורמות כלכליות שהפכו לאבן דרך בתולדות סין. שליש מהאנשים הכלולים ברשימת אלף העשירים של סין הם ככל הנראה חברים במפלגה הקומוניסטית.