בגלל מחלוקת על 5 מ' ש' מופסק פינוי רפואי מוסק בצפון

המסוק האחרון של חברת "להק תעופה" יירד מכוננות מבצעית ויפסיק את פעילותו, כשהציוד הרפואי יוחזר למד"א

החל ממחר (ד') בערב, תושבי הפריפריה בצפון שייפצעו בתאונות דרכים, הכשות נחש או שבץ מוחי, יצטרכו לדאוג לעצמם. המסוק האחרון של חברת "להק תעופה" יירד מכוננות מבצעית ויפסיק את פעילותו, כשהציוד הרפואי יוחזר למד"א.

להק תעופה נאלצת לסגור את שעריה עקב חובות גבוהים, בסך 5 מיליון שקל, של משרד הבריאות וחברות ביטוח, המסרבות, לדבריה, לשלם עבור מאות פינויים שעשתה בשנה האחרונה. לטענתן, הפינוי המוסק אינו נחוץ ומיותר וזאת, למרות שמשרד הבריאות הקים ועדה מיוחדת לפינוי מוסק, אשר קבעה באפריל כי הפינוי המוסק האזרחי נחוץ ויש למצוא תקציב למימון פעילותה של החברה עד שהנושא יוסדר בחוק.

מן החברה נמסר כי מדובר בגזר דין מוות עבור תושבי הפריפריהי. להערכתה, כ-2 בני אדם יאבדו את חייהם מדי שבוע, עקב פינוי רפואי איטי. אותם תושבי הפריפריה התלויים בפעילות המסוק הרפואי, מאחר שהם נמצאים במרחק רב ממוקדי רפואת חרום ומבתי חולים הערוכים להתמודד בפגיעות חמורות מסוג פגיעות ראש קשות".

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק" במכתב לשר התחבורה: " מחר בערב יחל לאזול במהירות החול בשעון, עד שניאלץ להישיר מבט למול המשפחות האבלות. מה נאמר להן? איככה נישא פנינו ולפתח מי נגלגל את האחריות? אדוני שר התחבורה והבטיחות בדרכים. אני פונה אליך בדחיפות ומפציר בך למצוא מיד פתרון שיאפשר את המשך פעילות הפינוי המוסק, ובהצלת חיים יבוא שכרנו".

מנחם לוי, מנכ"ל להק תעופה: "החברה הוקמה על מנת להציל חיים. במהלך 21 חודשים מילאנו ואקום במדינת ישראל ובשיתוף פעולה עם מד"א, הצלנו יותר מ-400 גברים, נשים וילדים בצפון ובדרום. כעת אנשים אלו נענשים על כך שבחרו לגור במקום המרוחק מהמרכז. ניסינו להחזיק מעמד ולהמשיך להציל חיים, אך החובות שנצברו על ידי משרד הבריאות וכמה מחברות הביטוח הביאו אותנו לקריסה ואנו נאלצים להקפיא את פעילותנו. תקוותנו האחרונה כיום היא ח"כ ליצמן. ואנו מקווים כי יסייע לנו על מנת שנוכל להציל חיים, כפי שגם נתבקשנו לעשות על ידי הוועדה לפינוי בהיטס שנוסדה על ידי משרד הבריאות".