הרשות המפקחת על הבנקים בשוויץ נזפה בבנק לאומי

דובר הבנק: "האירוע לא היה ידוע להנהלת בנק לאומי שוויץ ועם היוודע דבר האירוע למנכ"ל לאומי שוויץ הוא הורה על פתיחת חקירה מקיפה על ידי המבקר הפנימי של הבנק, אשר הגיש את ממצאיו בחודש אוקטובר 2008"

לאחר שאמש (ג') פירסמה הרשות המפקחת על הבנקים בשוויץ (FINMA) נזיפה בבנק לאומי שוויץ, בגין אירוע חד פעמי שאירע בסניף ז'נבה של הבנק בסוף שנת 2007, לאומי מגיב היום הבנק לנושא בבלוג שלו.

בבדיקתה מצאה FINMA כי בהמשך לבקשתה מסניף ז'נבה לקבל מידע על לקוח ספציפי שהיה חשוד בניצול מידע פנים אודות חברה צרפתית לטובת הפקת רווחים בשוק ההון, מסר הסניף מידע שגוי, וכן דיווח את אותו מידע שגוי למערכות הבנק.

בנוסף, לאומי השתמש בשירותיו של עו"ד העובד עם הבנק משך שנים ארוכות, אלא שבמקרה זה היה עוה"ד מעורב גם בחשבון הלקוח כמורשה חתימה, דבר שגרם לניגוד עניינים.

דובר הבנק, אבירם כהן, אף כותב בבלוג: "האירוע לא היה ידוע להנהלת בנק לאומי שוויץ הממוקמת בציריך, ועם היוודע דבר האירוע למנכ"ל בנק לאומי שוויץ, מר אמנון זיידנברג, הורה זה, באישור הדירקטוריון, על פתיחת חקירה מקיפה על ידי המבקר הפנימי של הבנק, אשר הגיש את ממצאיו בחודש אוקטובר 2008".

בהודעתה מאמש משבחת FINMA את הפעולות שנקט הבנק כשהיא מציינת ש"כתוצאה מבדיקת המבקר תוקנו הליקויים והוסקו מסקנות אישיות כלפי המעורבים באירוע".

"בנוסף", כותב כהן, "הוגשה על ידי המבקר הפנימי תכנית מפורטת הכוללת שינויים תהליכיים, הגברת הבקרות בתהליכים דומים וחיזוק נוהלי הבנק כדי למנוע הישנות אירוע דומה בעתיד. מזה מספר חודשים הבנק מיישם הלכה למעשה את ממצאי הבדיקה, כפי שהועברו ל-FINMA, ופועל לפי הנהלים החדשים".