זירת הקרב של המתכנתים: Trollim מציע תחרויות דירוג למפתחי קודים

הסטארט-אפ הישראלי, שזכה בתואר "הסטארט-אפ הבינלאומי הטוב ביותר" בכנס TechCrunch, רוצה לאפשר למתכנתים להתבלט בשוק הצפוף

שוק המתכנתים ומפתחי הקוד צפוף למדי, וריבוי המתכנתים והמפתחים בעולם הוא הסיבה לכך שהענף תחרותי מאוד.

בצפיפות הזו מתקשים מעסיקים לאתר את המתכנתים הטובים ביותר, ואילו המפתחים המוכשרים מתקשים לעיתים להתבלט. את הבעיה הזו מנסה לפתור הסטארט-אפ הישראלי Trollim, שזכה לפני כחודש בתואר "הסטארט-אפ הבינלאומי הטוב ביותר", במסגרת כנס TechCrunch50.

Trollim הוקמה ב-2009 על-ידי רז אלון (מנכ"ל) ואריק פילסטיין (היו"ר), במטרה להקים פלטפורמה שמאפשרת להעריך כישורים ויכולות תיכנות של מפתחים, ושכוללת גם אלמנטים חברתיים", אומר פילסטיין.

המשתמשים יכולים להירשם לאתר, ולמלא שאלון פרופיל קצר שבו הם מגדירים מהן יכולות הקידוד שלהם. המערכת מציעה להם קוד שבור, במטרה להעריך את הרמה של המשתמשים. "המטרה היא לאגד את כל המתכנתים בעולם וליצור ביניהם תחרויות, שמבוססות על הידע האישי שלהם", מוסיף פילסטיין.

Trollim השיקה את המוצר בפעם הראשונה לפני כחודש, במסגרת הכנס, ולדברי פילסטיין, "זה יצר באזז גדול לחברה. ביום הראשון של הכנס הגיעו 60 אלף פניות לאתר".

כיום, אלפי גולשים מבקרים באתר מדי יום, וכ-20 אלף "קרבות" מתנהלים בו כל יום. לדבריו, בעקבות הכנס הגיעה החברה להסכם הבנות עם גוף אמריקני גדול בתחום ההשמה, במסגרתו Trollim תהפוך להיות זו שתבדוק את יכולות הפיתוח של מתכנתים.

לדברי פילסטיין, אפליקציית הליבה של המוצר היא המערכת החכמה שבבסיסו. "המערכת מסוגלת להבין כיצד מתכנת חושב ופותר תרגילים, ולאחר שהמשתמש פתר את הקוד השבור, המערכת שלנו יודעת לנתח את הדרך שבה הוא פתר את הבעיה, ולדרג את המתחרה ביחס למשתמשים אחרים".

מתכנתים יכולים למצוא משתמשים אחרים על-פי אזור מגורים, גיל או רמת פיתוח, ולהתחרות בהם בתחרויות פתוחות או מתוזמנות.

כמו-כן, יכולים המשתמשים לקבל סטטיסטיקות לגבי יכולות הפיתוח שלהם, אותן הם יכולים לפרסם במקומות אחרים ברשת, באמצעות וידג'ט או בבלוג האישי.

עד כה, השקיעו היזמים כ-300 אלף דולר, וכעת החברה נמצאת בסבב גיוס נוסף במטרה לגייס כמיליון דולר. פילסטייין, לא מוכן להתחייב מתי תגיע החברה למצב של רווחיות, אולם הוא שואף להוביל את השוק ולהפוך לסמכות העיקרית להערכת מתכנתים.

פילסטייין, ייסד גם את SkillIQ, חברה שמפתחת טכנולוגיה לחיבור בין מעסיקים ועובדים פוטנציאליים. SkillIQ כבר עוררה עניין בקרב גורמים אמריקניים שהביעו מוכנות לרכוש את הטכנולוגיה של החברה, אך פילסטיין אומר כי "זו לא המטרה כעת".

מה המודל העסקי שלכם?

פילסטיין: "נאפשר לבתי עסק להעניק חסות לקרבות מסוימים שיתנהלו על-גבי הפלטפורמה שלנו, להציע למתכנתים פרסים ולקבל את הזכות הראשונית לפנות לאותם מועמדים שיזכו להערכה הגבוהה ביותר". זאת, בתנאי שהמתכנתים יאשרו לחשוף את הפרטים האישיים שלהם.

פילסטיין מוסיף, כי בשנה הבאה יתווסף פן נוסף למודל. "נשיק מוצר ארגוני שמושתת על הטכנולוגיות שלנו שיאפשר לגופי השמה לבצע הערכה של עובדים ומתכנתים וליישם תחרויות בתוך הארגון".

בינתיים, שואפים היזמים להפוך את Trollim גם לפינת משחק או אתגר, שתאפשר לכל מתכנת שמגיע לעבודה להתחרות במתכנתים אחרים מרחבי העולם.

"במקום שעובדים יבזבזו את הזמן על סוליטר, הם יוכלו להפגין כישורים, לשדרג את הידע שלהם ולשפר את הדירוג שלהם בדירוג הכללי של המשתמשים", אומר פילסטיין.