מחזיקי אג"ח נאוסיטי לא קנו את ההסדר: "בעלי השליטה נפנפו בשמם כשביקשו כסף"

מחזיקי האג"ח דרשו לבצע פירעון מוקדם חלקי במידה וייכנס כסף לחברה, להאריך את התקופה שבה יוגבל שכר הבכירים, להגדיל את השעבודים ולא לבצע דיספוזיציה בנכסים

"בעלי השליטה נפנפו בשמם כשבאו לבקש כסף ואנו לא רוצים להיות עכשיו הלוואת מזנין שלהם. ההסדר עושה לנו תספורת לאג"ח. לא ייתכן שבאים לגייס כסף עם שם טוב ועכשיו השם נעלם. השקענו באג"ח שאמרו לנו במפורש שאהוד בן ש"ך ישלם. נתנו כסף בין השאר על בסיס השם". זו הביקורת הקשה שמתחו היום המשקיעים המוסדיים בחברת הנדל"ן נאוסיטי , במהלך אסיפת האג"ח לאישור הסדר חוב.

באסיפה הוצגו עקרונות ההסדר החוב, אליהם הגיעה החברה בשיתוף עם נציגות מחזיקי האג"ח, המיוצגת על ידי עו"ד אלון בנימיני, במטרה להביא לאישורם, אך בגלל הביקורת ההצעה כלל לא עלתה להצבעה.

מחזיקי האג"ח דרשו לבצע פירעון מוקדם חלקי במידה וייכנס כסף לחברה, להאריך את התקופה שבה יוגבל שכר הבכירים, להגדיל את השעבודים ולא לבצע דיספוזיציה בנכסים. בנוסף, הציעו המוסדיים הצעת רכש בתוך שנתיים לפי שווי חברה של 100 מיליון שקל. זאת, לאחר שבעלי השליטה טענו ששווי החברה לאחר ההסדר יהיה 140 מיליון שקל.

עו"ד אברמי וול, המייצג את החברה, אמר כי "יש כאן הזרמות הון גדולות של בעלי המניות וזאת תרומה משמעותית. לחברה הרבה נכסים במזרח אירופה ולמעורבות הניהולית של בעלי השליטה תרומה לכולם. האפסייד יגיע מהפיכת החברה לנסחרת (באמצעות מניות שיקבלו בעלי האג"ח - א.ש). בעלי השליטה יכולים לא להשקיע יותר בחברה".

"אג"ח ארוכות כאורך הגלות"

מנגד, העבירו המוסדיים ביקורת קשה על ההסדר ועל בעלי השליטה. "האג"ח המוצעות ארוכות כאורך הגלות, ואנו רוצים ליהנות ממקרה שתהיה פתאום פריחה בפעילות. צריך לייצר מנגנון שיגן עלינו. אנו רוצים עכשיו משהו שיכהה את הכאב. רוב הערך בחברה נוצר מויתורים שלנו, מחזיקי האג"ח".

ארז גולן, סמנכ"ל הכספים, טען כי "החברה מסוגלת לעמוד במספרים שהוצגו, ואם ההסדר יצא לפועל נוכל לצאת מהמשבר ולהתרומם. עם ההסדר נוכל להגיע ל-2012 ולעמוד בהתחייבויות. זה נותן לנו אוויר כדי שנוכל לעמוד בהתחייבויות".

נאוסיטי נקלעה למשבר קשה והיא אינה מסוגלת לעמוד בהחזר החוב בזמן לנושים. לפי תזרים המזומנים החזוי של החברה (לפני ההסדר) צפוי לה גירעון של 51.4 מיליון שקל ב-2011. כיום לחברה התחייבויות של 356 מיליון שקל וגירעון של כ-38 מיליון שקל בהון העצמי, לאחר שבמחצית הראשונה של 2009 היא הציגה הפסד של כ-40 מיליון שקל.

הבעלים יזרימו 166 מ' ש'

על פי הסדר החוב המוצע תפחת קרן האג"ח מ-290 מיליון שקל ל-60 מיליון שקל בלבד, ובעלי השליטה בחברה - היו"ר בן ש"ך (29.7%), המנכ"ל יואב מורן (29.7%), סבי בר נוי (19.8%) ואדי ארדיטי (19.8%) - יזרימו 166 מיליון שקל כדי לשמור על שליטתם בחברה. הסכום מורכב מפירעון הלוואה בנקאית בסך של כ-60 מיליון שקל, ויתור על זכויות בעלי השליטה על אג"ח בסך של כ-94 מיליון שקל, ומוויתור על חלקם בחלוקת מזומן לבעלי האג"ח במסגרת ההסדר, שמסתכם בכ-12 מיליון שקל.

כמו כן, עלות שכרם של בן ש"ך ומורן תפחת בשלוש השנים הקרובות בכ-500 אלף שקל בשנה. בנוסף, ישועבדו 50% מחלקה של נאוסיטי בתזרים של קרן הנדל"ן בה היא שותפה, לטובת פירעון האג"ח.

ההסדר כולל גם חלוקת מזומן של 20 מיליון שקל לבעלי האג"ח שאינם בעלי שליטה, וכן פריסה מחדש של יתרת האג"ח בסך של 60 מיליון שקל, שאינם מוחזקים על"י בעלי השליטה. האג"ח הללו ייפרסו על פני השנים 2012 עד 2019, ייפרעו ב-8 תשלומים שווים ויישאו ריבית שנתית בשיעור של 6.75%.

נאוסיטי, שהנפיקה אג"ח בלבד, תעניק במסגרת ההסכם מניות בשיעור של 35% לבעלי האג"ח שלה, כך שבעלי השליטה ידוללו מ-100% ל-65% בהון. המניות יירשמו למסחר בבורסה, ויהפכו לנכס סחיר. אם ההסדר יצא לפועל, ההון העצמי של החברה יגדל ל-170 מיליון שקל לעומת גירעון בהון של כמעט 40 מיליון שקל כיום.