לאחר ואלור: מנטור רוכשת את אקספרט דיינמיקס ב-2.5 מיליון דולר

וולדן ראיינס, מנכ"ל מנטור, מבין כי נשמת-אפה של תעשיית כלי התוכנה לתכנון מוצרי האלקטרוניקה (EDA) היא החברות הרבות שפועלות בתחום ומאפשרות הרחבה תמידית של הטכנולוגיות המוצעות ללקוחות

וולדן ראיינס, מנכ"ל מנטור, מבין כי נשמת אפה של תעשיית כלי התוכנה לתכנון מוצרי האלקטרוניקה (EDA), היא החברות הרבות שפועלות בתחום ומאפשרות הרחבה תמידית של הטכנולוגיות המוצעות ללקוחות. באופן מקרי, ואולי דווקא לא, ביצעה החברה השבוע שתי עסקאות בשוק הישראלי.

הראשונה והגדולה, עליה פורסם לראשונה ב"גלובס", הייתה רכישת חברת ואלור בתמורה לכ-81 מיליון דולר. השנייה היא רכישת הסטארט-אפ אקספרט דינמיקס תמורת כ-2.5 מיליון דולר ועד 10 מיליון דולר, שיתקבלו בתמלוגים עתידיים.

אקספרט דינמיקס, אותה הקימו רמי וליליה ורון, הצטרפה ב-2005 לחממת מעיין. החברה עוסקת בפיתוח תוכנות המאפשרות לזהות בשלבים מוקדמים נקודות תורפה בתכנון של מערכות אלקטרוניות.

על הרכישה דיווחה מעיין, שנסחרת בבורסה בת"א ומחזיקה בכ-28% ממניות אקספרט דינמיקס. מעיין תיהנה מכ-720 אלף דולר מתוך התשלום הבסיסי.

החממה דיווחה בדו"חות הרבעון השני כי מחקה כ-40% מההשקעה בחברה, שהסתכמה בכ-4.5 מיליון שקל. בהתאם, עתה עומד שווי השקעתה על כ-2.6 מיליון שקל, פחות או יותר הסכום שתקבל החממה. בין שאר בעלי המניות באקספרט נמצאים המייסדים, שמחזיקים בכ-45% וכן סטארט-אפ פקטורי, שמחזיק ב-12%.