שר המשפטים נאמן: לא אמליץ על מועמד לתפקיד היועמ"ש

חברי ועדת האיתור לתפקיד היועמ"ש העבירו היום ליו"ר הוועדה, השופט בדימוס תיאודור אור, את שמות מועמדיהם לתפקיד ■ כמו קודמו בתפקיד, דניאל פרידמן, נאמן ביקש מהוועדה להמליץ לו על 3 מועמדים לפחות

שר המשפטים, יעקב נאמן, הודיע לוועדת האיתור לבחירת היועץ המשפטי לממשלה, כי לאחר ששקל בדבר החליט שלא להציע לה מועמדים מטעמו - וזאת למרות שהחוק מאפשר לו לעשות כן.

כמו קודמו בתפקיד, דניאל פרידמן, נאמן ביקש מהוועדה להמליץ לו על לפחות 3 מועמדים לתפקיד ולא להסתפק בהמלצה על מועמד אחד.

חברי ועדת האיתור העבירו היום (ה') ליו"ר הוועדה, השופט בדימוס תיאודור אור, את שמות מועמדיהם לתפקיד. עם זאת, בכך לא נסתם הגולל על רשימת המועמדים, שכן חברי הוועדה יכולים לצרף מועמדים נוספים בשבועות הקרובים.

ביום א' הקרוב צפויה הוועדה להתכנס כדי לדון לראשונה בשמות מועמדים שהועלו היום. על הדיון ועל עצם העלאת מועמדים מקשה העובדה שנאמן טרם החליט האם לפצל את סמכויות היועץ המשפטי. אם הסמכויות הפליליות יועברו לידי "התובע הכללי" או פרקליט המדינה - ברור כי היועץ הבא צריך להיות משפטן בעל התמחות בתחום המשפט האזרחי, המינהלי והחוקתי. במצב כזה יוקרת התפקיד צפויה לפחות משמעותית, והדבר עשוי להשפיע על רצון המועמדים השונים להתמנות אליו.

לעומת זאת, אם התפקיד לא יפוצל - הרי שהמועמד יידרש להיות בעל ניסיון, ידע והבנה רחבה הן בתחומי המשפט הפלילי, הן בתחומי המשפט האזרחי והן בתחומי המשפט החוקתי והמינהלי.

בשבועות האחרונים הדגישו בלשכת השר כי "לנאמן אין מועמדים. הוא בורח מזה כמו מאש". הם הסבירו כי מאז פרשת בראון-חברון, "מי יעז לבוא לוועדה ולהמליץ לה על מועמד כזה או אחר?".