מומחה תיירות: "הפעם חרם הצרכנים על טורקיה יעבוד לזמן ארוך מאד"

גולשי אתר "גלובס" נחרצים: 82% מקרב 3,276 הגולשים שהשתתפו בסקר באתר בסוף השבוע הכריזו: "בשום אופן לא נשוב לנפוש בטורקיה - גם אם היא תמשיך להציע חבילות תיירות אטרקטיביות"

ההסלמה האחרונה ביחסי ישראל-טורקיה נותנת את אותותיה, כמו בתחילת השנה אחרי מבצע "עופרת יצוקה", על אחת הזירות החמות ביותר - זירת התיירות. גם הפעם מכריזים הישראלים על חרם צרכנים על אתרי הנופש החמים באנטליה, איסטנבול ובודרום, והשאלה הנשאלת היא כמה זמן הוא יחזיק מעמד.

"אני מעריך כי הפעם חרם הישראלים על טורקיה יעבוד. נראה ירידות מאד משמעותיות בטיסות לפרק זמן מאד ארוך, בלי קשר לעונתיות. הטורקים יצטרכו לעבוד מאד קשה כדי להחזיר אותנו" - כך אמר הבוקר (א') לגלי צה"ל יוסי בראל, מומחה לתיירות מהמכללה למינהל.

"זה הרבה יותר משמעותי מהפעם הקודמת שבה ארדואן דיבר. הפעם מדובר בכבוד, במשמעות של אגו, ואני מעריך כי הפעם נראה שינוי מאד משמעותי. זה לא רק אגו במשמעות הישירה של 'אני אראה לך', 'מי אתה בכלל', ו'אני לא אצא פראייר'. תוסיף לזה את האגו הלאומי", אמר בראל. "מעבר לזה, החרם הזה מועצם ויועצם גם בעתיד, גם כתוצאה ממה שקורה בעולם עם דו"ח גולדסטון - התחושה היא ש'העולם כולו נגדנו', ואנחנו מתבצרים כמקשה אחת", הוסיף.

"התמונה שחורה משחור", אמר לגלי צה"ל דני צימט, סגן נשיא מועצת העסקים ישראל-טורקיה, האחראי על פעילות ההסברה של משרד התיירות הטורקי בישראל.

גולשי "גלובס" נחרצים: "לא נשוב לנפוש בטורקיה"

82% מקרב 3,276 הגולשים שהשתתפו בסקר באתר "גלובס" בסוף השבוע הכריזו: "בשום אופן לא נמשיך לנפוש בטורקיה - גם אם היא תמשיך להציע חבילות תיירות אטרקטיביות".

רק 5% בחרו באפשרות "בטח", ואילו 13% הנותרים בחרו לשבת על הגדר ולנצל את החורף המתקרב ואת העובדה שלא יצטרכו להתמודד עם החלטה כזאת בקרוב, והשיבו: "כשיגיע הרגע לצאת לחופשה, אחליט".

* פרויקט מיוחד - מארס טורקי: הישראלים אופטימיים: "הטורקים לא יוותרו עלינו", ואורן נהרי מכריז על מותה של טורקיה החילונית.

** עדיין לא עניתם על הסקר? אתם מוזמנים להשיב על השאלה שמשמאל לידיעה.