עוד הישג רפואי: מדיוונד הצליחה בניסוי במוצר לטיפול בכוויות

החברה, שמוחזקת על-ידי כלל ביוטכנולוגיות וטבע, מתכוונת להגיש בקשה לרישום התרופה בשנה הבאה

הישג נוסף לישראל בתחום הפרמצבטיקה: לאחר שביום חמישי הודיעה פרוטליקס על הצלחה בניסוי שלב III בתרופה שפיתחה לטיפול במחלת הגושה, הודיעה גם מדיוונד על הצלחה בשלב III בניסוי שנערך ב-Debrase, המוצר הרפואי שפיתחה להטרייה של כוויות מדרגה שנייה ושלישית.

מדיוונד מוחזקת על ידי כלל ביוטכנולוגיה (56%) וכן על-ידי טבע (11%). החברה תגיש בקשה ל-FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) לרישום התרופה. תוצאות הניסוי הראו כי הושגה יעילות בעלת מובהקות סטטיסטית גבוהה בשני יעדי הניסוי העיקריים - קיטון היקף הניתוחים הנדרשים להסרת הרקמה שנכוותה וקיטון בהיקף הניתוחים הנדרשים להשתלת עור בריא על גבי האיזור שנכווה.

לפיכך, מדיוונד תהיה רשאית לסיים את הגיוס לניסוי שעמד ביעדיו כבר בשלב זה, לאחר שגוייסו עד כה כ-175 חולים. מדיוונד החלה בהיערכות להגשת בקשה לרישום התרופה לשיווק באירופה והיא צופה כי איסוף כלל נתוני הניסוי וניתוח התוצאות המלא יסתיים בתחילת שנת 2010 וכי היא תגיש את בקשת הרישום במהלך השנה הבאה.

עם קבלת ההיתר לשיווק המוצר במדינות האיחוד האירופי, תעמוד לטבע הזכות להרחבת הרישיון לשיווק התרופה במדינות אלו. במידה וטבע תבחר לממש זכות זו, תעמוד לכל בעלי המניות במדיוונד אופציה מסוג PUT למכור לטבע מניות, שלאחר מימושה תחזיק טבע 25% מהון המניות של מדיוונד בדילול מלא, במחיר למניה המשקף שווי למדיוונד של 200 מיליון דולר. במידה ובעלי המניות יבחרו שלא לממש את זכותם למכור, תינתן לטבע אופציה מסוג CALL לגבי אותה כמות מניות במחיר למניה המשקף שווי למדיוונד של 250 מיליון דולר. העסקה בין טבע לבין מדיוונד כוללת גם התייחסות לפעילות בשוק האמריקני ובהרחבת השימוש במוצר לאינדיקציות רפואיות נוספות רחבות אף יותר.

"טבע הביעה את אמונה בחברה ובחשיבותו של המוצר כאשר השקיעה בחברה ורכשה את זכויות השיווק בארצות רבות כמו גם את האופציה לפיתוח ולשיווק המוצר באירופה ובארה"ב", אמר אהרון שוורץ, סמנכ"ל מיזמים ייחודים בטבע. "תוצאות מוצלחות אלו מהוות גם אבן דרך חשובה בשותפות בין טבע לבין כלל ביוטכנולוגיה ובאשר להשקעותיה בחברות בנות נוספות הנמצאות בשלבים שונים של ניסויים קליניים".