משה פטרבורג ירכוש את השליטה בחברת הנדל"ן דויסבורג

דויסבורג מחזיקה ב-21 נכסים מניבים בגרמניה, שנרכשו בעלות כוללת של 77 מיליון אירו ■ היקף האג"ח של דויסבורג הוא כ-60 מיליון שקל ■ החברה לא פרסמה דוחות כספיים לרבעון הראשון והשני של השנה

משה פטרבורג, בעל מניות בחברות הנדל"ן מקבוצת פאנאגיה של ברק רוזן ואסי טוכמאייר, ירכוש את השליטה בחברת הנדל"ן דויסבורג, שנקלעה לקשיים - כך נודע ל"גלובס".

נאמני האג"ח של דויסבורג, רזניק-פז-נבו ועו"ד רון בר-ניר, המייצגים את מחזיקי האג"ח של חברת הנדל"ן, חתמו בשבוע שעבר על הסכם להכנסת פטרבורג השקעות כבעלת השליטה בדויסבורג, במקומו של דוד המלבורגר.

עשרה גורמים שונים הגישו הצעה להשתתף בעסקה, לפיה ירכוש המשקיע את כל הזכויות והחובות בנכסי החברה. ההתחייבות המשמעותית ביותר של דויסבורג היא זאת שהיא נטלה מבנק RBS, שיצרה את כדור השלג שדרדר את החברה.

דויסבורג מחזיקה ב-21 נכסים מניבים בגרמניה, שנרכשו בעלות כוללת של 77 מיליון אירו. הנכסים מייצרים תזרים טוב, אך ירידת שוויים בעקבות המשבר יצרה בעיה מול הבנקים המלווים, כיוון שנוצרה הפרה בקובננטים של האשראי. פטרבורג, אחיו של מנכ"ל סלקום לשעבר יצחק פטרבורג, יפקיד במועד השלמת העסקה כשני מיליון אירו לצורך הפחתת קרן ההלוואות ל-RBS, כאשר הבנק יפקיד סכום נוסף של חצי מיליון אירו, אותו כבר חילט בעבר מההכנסות משכירות.

היקף האג"ח של דויסבורג הוא כ-60 מיליון שקל והמחזיקים יכונסו בקרוב בכדי לאשר את העסקה. הליכי הפירוק של החברה נמצאים בהשעיה מאז החל המו"מ עם משקיעים פוטנציאלים. המסחר באג"ח של החברה (היא לא הנפיקה מניות) הושעה עוד בחודש מאי האחרון. דויסבורג רשמה אשתקד הפסד של 87 מיליון שקל, שהעביר אותה לגרעון של 77 מיליון שקל בהון. החברה לא פרסמה דוחות כספיים לרבעון הראשון והשני של השנה, והיא אינה עומדת בהתחייבויותיה כלפי מחזיקי האג"ח.